سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع تظاهرات معترضان به کابینه نتانیاهو در چندین شهر اراضی اشغالی

رسانه‌ای صهیونیستی از آغاز تظاهرات مجدد علیه اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف اراضی اشغالی خبر دادند.

براساس گزارش المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آغاز تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در شهر‌های مختلف ازجمله تل آویو، قدس و حیفا خبر دادند.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تظاهراتی را علیه طرح «اصلاحات قضایی» کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کردند. دست کم ٢٥٠ هزار نفر در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

همزمان با این تظاهرات تل آویو، در شهر اشغالی قدس هم در اعتراض به برنامه‌ها و طرح‌های نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای اصلاحات در دستگاه قضایی و محدود کردن اختیارات آن تظاهرات برگزار شد. 

تظاهرات اخیر ساکنان فلسطین اشغالی در تل آویو با دخالت نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به درگیری و برخورد با معترضان با ماشین‌های آب پاش و نارنجک‌های صوتی انجامید که ۶ زخمی برجا گذاشت. 

در طرح کابیه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند. این لایحه در جلسه کنست که اخیرا برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان کنونی و سابق رژیم صهیونیستی از جمله رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) درباره وقوع جنگ داخلی در فلسطین اشغالی در پی بالا گرفتن تظاهرات و اعتراضات به اصلاحات در دستگاه قضایی اسرائیل بالا گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سقط بشن این کفتارهای وحشی کودک کش
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
از اعتراضات خودمون هم خبر بذارید!
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
نتان یابو با اون کابینش گل کثیفی کاشتہ
مخصوصا اون وزیر جنگ تندروش کہ کلا مخش تعطیلہ
و اون رئیس مجلس ھمجنسگراش کہ تینت نتانیابو با این ھمکاری ریخت رو دایرہ
کلا کثافت از سر و روی تنان یابو و کابینش دارہ میریزہ
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین خدااسرائیل رونابود کنه انشالله
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
هرروزنفرت جهانی علیه دولت رژیم سگیونیستی بیشتروبیشترمیشود
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اینا کلاه هاشون کجا رفته
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
کلاہ شون مگہ چقدرہ ۔۔۔ ی دایرہ کوچولو وسط سرشون
اگر عکس از پشت سر بود معلوم میشد :-))
مردشور کلاھشون و خودشون یک جا ببرہ ان شاءاللہ