سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه ۶ کشور اروپایی علیه اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان صهیونیست

شش کشور اروپایی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک در محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند: خشونت‌های خودسرانه شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان و تخریب خانه‌های آن‌ها را محکوم می‌کنیم.

به گزارش شبکه الجزیره، این کشور‌های اروپایی ضمن ابراز نگرانی در خصوص افزایش خشونت در فلسطین، خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری شدند.

پیشتر، وزرای امور خارجه پنج کشور غربی نگرانی شدید خود را از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص گسترش شهرک سازی‌ها ابراز کردند.

در روز‌های گذشته شهرک نشینان صهیونیست حملات متعددی را علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شهر نابلس انجام داده اند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شده است. دیشب نیز، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سوی فلسطینیانی که برای مقابله با یورش شهرک نشینان به روستای قریوت تجمع کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کردند. چند فلسطینی در این روستا بر اثر استنشاق گاز اشک آور، دچار حالت خفگی شدند. نظامیان اشغالگر همچنین به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز نزدیک ایست بازرسی حواره که در محکومیت محاصره این روستا برگزار شده بود، یورش بردند و شماری از شرکت کنندگان در آن را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، ده‌ها شهرک نشین به خانه‌های ساکنان روستای بورین یورش بردند و سنگ به سوی فلسطینیان پرتاب کردند. شهرک نشینان همچنین اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

این در حالی است که شماری از شهرک نشینان به هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا که از روستای حواره بازدید کردند، حمله کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
اروپاییها بخصوص روباه پیر گفت و ما باور کردیم ؟ ما چقدر ساده گول می خوریم ؟ روح چرچیل هنوز بر کل غرب حاکم است
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دارند گور خودشان را می کنند