سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۴.۵ میلیارد لیره بازرگانان سوری به زلزله زدگان این کشور

اتاق بازرگانی دمشق اعلام کرد تجار سوری در پاسخ به فراخوان این نهاد برای کمک به زلزله زدگان سوریه، ۴.۵ میلیارد لیره اهدا کردند.

«اتاق بازرگانی دمشق» اعلام کرد که ارزش کمک‌های تجار در پاسخ به ابتکار این نهاد مبنی بر ساخت خانه برای زلزله زدگان لاذقیه و حلب تاکنون به حدود ۴.۵ میلیارد لیره سوریه رسیده است.

اتاق بازرگانی دمشق با انتشار بیانیه‌ای از بازرگانان به خاطر کمکهایشان تشکر کرد و تأکید کرد که آنچه انجام می‌دهند نشان از میهن‌پرستی واقعی و احساس مسئولیت اجتماعی بالای آن‌ها در قبال هموطنانشان است.

شایان ذکر است که اتاق بازرگانی دمشق یک هفته پیش در یک جلسه فوق‌العاده متعهد شد برای مردم زلزله‌زده استان‌های حلب و لاذقیه خانه بسازد و در خصوص از بازرگانان بخش‌های مختلف دعوت به همکاری مالی کرد.

پیشتر، بانک جهانی اعلام کرد خسارت زمین لرزه و پس لرزه‌های ششم فوریه که شمال سوریه را لرزاند، حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

زلزله ۷.۸ و ۷.۶ ریشتری روز ۶ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ترکیه جان بیش از ۵۰ هزار نفر را در دو کشور ترکیه و سوریه گرفت. آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد، شمار کشته‌های زلزله اخیر در جنوب این کشور به ۴۴ هزار و ۲۱۸ نفر رسیده است. خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، شمار قربانیان زلزله در سوریه نیز به ۵ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.