سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی ۲۶ درصد رشد دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیت اقامت نوروزی در استان نسبت به پارسال ۲۶ درصد رشد داشته است.

جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای نوروز سال آینده حدود ۵۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی در مشهد و ۲۰۰ هزار نفر شب در سایر شهرستان‌های استان آماده سازی شده است که نسبت به نوروز امسال شاهد رشد خوبی برای میزبانی هستیم.

او با اشاره به آمادگی ۱۰۰درصدی استان در کلیه بخش‌های اقامتی، حمل و نقل، انتظامی، راه و جاده، بهداشت و درمان و ... برای میزبانی، افزود: آیین چراغ برات در نیمه شعبان یکی از جاذبه‌های گردشگری برای استان است و با توجه به آغاز سفر هم استانی‌ها در قالب این آیین برای زیارت اهل قبور نخستین کلید برای آغاز سفر‌ها در استان زده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس با توجه به نیمه شعبان اولین پیک سفر را به استان به ترتیب از ۱۷ تا ۱۹ اسفند ماه، ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه و ۲۹ تا چهارم فروردین ماه و در نهایت چهارم تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده آخرین پیک سفر را داریم.

موسوی بیان کرد: طبق هماهنگی با تمامی دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام شده که پیش‌بینی حضور ۱۰ میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی اسفند و تعطیلات نوروزی را به خراسان رضوی داریم.

او تصریح کرد: در این راستا نظارت بر روند اسکان، میزبانی و هدایت مسافران به اماکن اقامتی در هر شهرستان بر عهده ستاد‌های شهرستانی است که باید به نحو احسن انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در هشت پایگاه ملی در ایام نوروز در استان برگزار می‌شود، تاکید کرد: از جمله این مراکز فرهنگی می‌توان به پایگاه شهر تاریخی توس اشاره کرد و در برخی مجموعه‌های فرهنگی مانند باغ نادری، عطار، خیام و ... نیز ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی افزایش ساعت کاری در نظر گرفته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.