سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار فنوج:

تکمیل مسیر ارتباطی فنوج به تنگ سرحه نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

سرپرست فرمانداری فنوج گفت: تکمیل مسیر فنوج به تنگ سرحه نیازمند۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا این شهرستان ۶۵ هزار نفری علاوه‌بر خروج از بن بست موجب سهولت در جابجایی کالا و مسافر شود.

محمدیونس حقانی اظهار داشت: راه تنگ سرحه به فنوج از سال ۱۳۸۸ مطالعه و عملیات ساخت آن آغاز شد ولی به دلیل کمبود اعتبار تا کنون تکمیل نشده بود که با همت دولت مردمی هم‌اینک با تخصیص اعتبارات در سه جبهه آغاز شده و بزودی ۱۰ کیلومتر از طرف فنوج زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل و آسفالت جاده فنوج به تنگ سرحه بیش‌از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا فنوج کاملا از بن بست خارج شود.

سرپرست فرمانداری فنوج تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی فقط در حد ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی از فنوج به کتیج و قلعه گنج کرمان و فنوج به جاده ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محدوده تنگ سرحه احدث کند فنوج متحول و به یک چهارراه اقتصادی و مسیر و مقصد عبور کامیون‌ها و تریلی‌ها حامل سوخت و گاز جنوب استان سیستان و بلوچستان از هرمزگان تبدیل می‌شود.

وی گفت: از مجموع ۱۴۹ روستای فنوج فقط ۴۱ کیلومتر راه آسفالت شده و درصد بهره‌مندی از آسفالت در مناطق روستایی این شهرستان کمتر از ۶ درصد است.

حقانی افزود: در مجموع ۷۷۶ کیلومتر در سطح شهرستان فنوج وجود دارد که ۵۷۷ کیلومتر آن خاکی و نیازمند آسفالت است.

وی اظهارداشت: راه تنگ سرحه به فنوج که از حدود ۱۴ سال پیش مطالعه و با هدف بهره‌مندی روستاهای طول مسیر بازگشایی آن آغاز شده تاکنون برای ساخت این مسیر۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری فنوج با بیان اینکه با ساخت و افتتاح این طرح راه‌سازی فنوج از بن بست خارج و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه دور افتاده و محروم خواهیم بود، ادامه داد: تنها راه توسعه و آبادانی فنوج افتتاح و بهره‌برداری مسیر راه فنوج به تنگ سرحه است و چنانچه این مسیر سریعتر تکمیل شود شاهد کاهش مسیر بیش‌از ۱۰۰ کیلومتری خواهیم بود.

وی به کمبود اعتبار برای آسفالت راههای روستایی و نگهداری راه‌ها اشاره کرد و افزود: برای حدود ۸۰۰ کیلومتر راه فقط یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و یک کامیون وجود دارد و به دلیل کمبود ماشین آلات نمی‌توانیم خدمات رسانی مطلوب انجام دهیم و هر ۲ ماه یا سه ماه راه‌های روستایی رگلاژ و تسطیح می‌شوند.

حقانی بر تخصیص حداقل ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، بولدزر، کامیون و کفی برای جابجایی و حمل ماشین آلات تاکید کرد و گفت: حتی چارت اداری و تشکیلاتی برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج پس از ۱۰ سال ارتقا به شهرستان تعریف نشده و با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.