سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور دام جهادکشاورزی نهاوند:

۳۰ دامداری نهاوند تعطیل و نیمه‌تعطیل است

صادق ظفری گفت: ۳۰ واحد دامداری در شهرستان نهاوند تعطیل و نیمه‌تعطیل است.

صادق ظفری معاون امور دام جهادکشاورزی نهاوند بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ واحد دامداری در شهرستان نهاوند غیرفعال و نیمه‌فعال هستند که افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود نقدینگی از مهمترین علت تعطیل شدن این واحد‌ها است.

او تصریح کرد: شهرستان نهاوند قطب دامداری و کشاورزی استان همدان محسوب می‌شود و ظرفیت‌های خوبی در این بخش‌ها دارد و اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان در شهرستان حل خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد از نیاز گوشت قرمز استان توسط شهرستان نهاوند تولید می‌شود، افزود: اکنون ۲۰ واحد دامداری دام سنگین در شهرستان نهاوند فعال است و ۱۲ هزار راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد.

معاون امور دام جهادکشاورزی نهاوند ادامه داد: سالانه در شهرستان ۵۰ هزار تن شیر و ۳۰۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود و متاسفانه افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود نقدینگی باعث تعطیلی و نیمه‌تعطیل شدن حدود ۳۰ واحد دامداری در شهرستان شده است.

او یادآور شد: همچنین بیش از ۳۵۰ هزار رأس دام سبک و ۵۵ واحد پرورش دام سبک در شهرستان وجود دارد که در مجموع در شهرستان سالانه ۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

ظفری از اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین نهاده‌های دامی در شهرستان خبر داد و تاکید کرد: افزایش تولید با حمایت از دامداران و تسهیل‌سازی امورات آن‌ها رابطه‌ای مستقیم دارد و امیدواریم بتوانیم با پرداخت تسهیلات دامداری‌های تعطیل شهرستان را به چرخه تولید برگردانیم.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.