سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد استان خبر داد.

حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی در حاشیه دوازدهمین نشست هیات امنای ستاد دیه استان که به ریاست رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد گفت: زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین، ستاد دیه و جلب رضایت شاکی فراهم شده است که تا پایان امسال از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

او افزود: ۱۷ پرونده در این جلسه بررسی شد که تا پایان سال منجر به آزادی ۱۷ زندانی از زندان‌های استان می‌شود.

حسین پور عنوان کرد: بدهی این زندانیان حدود ۳۲۲ میلیارد ریال بوده که مانده آن بعد از رضایت شاکی و اعساری که داده شد، ۱۹ میلیارد ریال است که این مبلغ از طریق ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تأمین شده و مبلغ دیگری از طریق تسهیلات پیگیری می‌شود تا بتوانیم تا پایان سال زمینه آزادی این ۱۷ نفر را فراهم کنیم و به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ نفر زندانی مهریه و چهار نفر جرایم مالی داشتند. همچنین یک نفر که برای نفقه اندک در زندان بود، با استفاده از اختیارات رئیس هیأت امنای ستاد دیه و رئیس کل دادگستری استان نسبت به آزادی وی اقدام شد که روز گذشته به خانه خود بازگشت.

او با بیان اینکه اکنون ۵۴ نفر زندانی بابت جرایم غیرعمد با بدهی حدود هفت میلیارد تومان در زندان‌های استان به سر می‌برند افزود: از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر زندانی دیه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.