سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم خبر داد؛

تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزش عالی کشور تا ۳ سال آینده

زلفی گل در سفر به مازندران از تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزش عالی کشور تا ۳ سال آینده خبر داد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح دانشکده دامپزشکی تخصصی آمل، گفت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام آموزش عالی کشور در نظر گرفته شده است که در دو سه سال آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

او افزود: خوشبختانه در سفر‌های رییس‌جمهور به استان‌های مختلف کشور اعتباراتی برای آموزش عالی در نظر گرفته شده است که پروژه‌های دارای ردیف با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در اولویت قرار دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بحث آموزشکده‌های فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اعتبارات لازم پیش بینی شده است، چون بحث آموزش مهارت محور در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

زلفی گل افزود: پروژ‌های نیمه تمام آموزشگاه‌های فنی در کشور در سفر‌های رییس جمهور به استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و اعتبارات لازم برای آن‌ها تخصیص داده می‌شود تا در اولین فرصت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

پیش‌بینی ارایه وام دانشجویی برای تامین مسکن

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اقدامات وزارت علوم برای رفع مشکل خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به محدودیت‌های مالی از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده می‌کنیم و در تاسیس و احداث خوابگاه‌های متاهلین گام‌های موثری برداشتیم.

او افزود: برای سال آینده برای اینکه به صورت جدی و زودهنگام مساله خوابگاه‌های دانشجویی را حل کنیم وام‌های دانشجویی و اعتباراتی برای رهن ساختمان‌ها و خوابگاه‌ها در نظر گرفتیم که مشکلات برطرف شود.

زلفی گل همچنین به برنامه‌های سفر خود به مازندران اشاره کرد و گفت: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ۲ پروژه ساختمان دانشکده علوم پایه و فاز نخست تصفیه خانه این دانشگاه افتتاح شد.

او افزود: همچنین در ادامه سفر به استان مازندران در شهر آمل موفق به افتتاح دانشکده دامپزشکی شدیم که خوشبختانه این دانشکده با کمک خیرین و نیک اندیشان به بهره برداری رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.