سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ بالای برخی جرائم نسبت به جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار برخی از جرائم در این استان نسبت به جمعیت بسیار بالاست.

حسنی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: آمار برخی از جرائم مانند ضرب و جرح ، توهین و تهدید و افترا ، تصادفات ، تخریب اراضی ملی و زراعی و کلاهبرداری در استان نسبت به جمعیت بسیار بالا است.
 
او با ارائه برخی از جرائم استان به افزایش آمار فوتی های ناشی از تصادفات اشاره کرد و افزود: بیشترین تصادفات در محورهای برون شهری رخ می دهد و علت آن وجود نقاط حادثه خیر در جاده هاست. 
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: باید با نظارت دادستانی پلیس راهور و راهداری این نقاط آشکار سازی شود و در شهرستان حداقل ۱۰ نقطه شناسایی و تابلو علائم راهنمایی و رانندگی نصب شود.
 
او بیان کرد: پلیس راهور اسامی رانندگان پرخطر را به دادگستری اعلام کند تا برای آن‌ها یک کارگاه آموزشی برگزار شود و ابطال گواهینامه رانندگان پرخطر نیز در دستور کار قرار گیرد. 
 
حسنی به صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی هم اشاره کرد و گفت: هیچ نهادی متولی صندوق‌های خانوادگی نیست و باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نسبت به شناسایی و سوابق افرادی که این صندوق‌ها را در مناطق مختلف برگزار می‌کنند اقدام کنند.
 
او به نبود مانیتورینگ شهری اشاره کرد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مانیتورینگ شهری و جاده‌ای ندارد و باید دستگاه‌های متولی هر چه سریعتر اقدام کنند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد:  بسیاری از سرقت‌های خرد به دلیل نبود پارکینگ، تغییر کاربری در طبقه همکف به مسکونی و نبود روشنایی در معابر به وقوع می پیوندد.
 
نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان هم به واگذاری‌های غیرقانونی اراضی در استان اشاره کرد و گفت: اگر واگذاری‌های خلاف قانون انجام شود قابلیت ابطال دارد.
 
دادستان مرکز استان هم در این جلسه به اجرای قانون اشاره کرد و گفت: آنچه مردم را آزار می‌دهد رفتار‌های تبعیض آمیز در اجرای قانون است.
 
علی ملک حسینی افزود: در اجرای قانون در ابتدا به سراغ افراد ضعیف می‌رویم که این خود موجب نارضایتی مردم می‌شود.
 
او همچنین به سد معبر در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: شهرداری باید نسبت به رفع سد معبر اقدام و در تمام نقاط شهر آن را اجرا کند.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هم به طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: تا شهریور ماه امسال حدود یک درصد اراضی استان حدنگاری شد که ۴ ماه به ۱۶ درصد افزایش یافت. 
 
خوب با بیان اینکه تا پایان اسفند ۲۰ درصد اراضی استان حدنگاری می‌شود، افزود: اراضی کشاورزی استان ۱۷۵ هزار هکتار است که حدود ۲۷ هزار هکتار آن سند مالکیت خورده است و بیشترین حدنگاری در شهرستان بویراحمد است.
 
او بیان کرد: در این طرح هزینه سند مالکیت برای مردم مقرون به صرفه است هزینه نقشه برداری رایگان و هزینه سند مالکیت یک هکتار حدود ۱۵۱ هزار تومان است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این جلسه به آفت پروانه برگ خوار بلوط اشاره کرد و گفت: هزینه مبارزه با این آفت در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان برآورد شد که این هزینه امسال دوبرابر شد.
 
جاوید بخت اضافه کرد: برای مبارزه تاکنون چهار تن پودر بی تی آماده شد که در زمان لازم کار محلول پاشی را آغاز‌ می شود. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.