سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معترضان به جنگ‌طلبی آمریکا جلسه استماع کنگره را بهم زدند

معترضان به جنگ‌طلبی آمریکا اولین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان را که در مورد تهدیدات احتمالی چین بود، مختل کردند.

معترضان اولین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا را که در مورد تهدیدات احتمالی چین برای این کشور بود، مختل کردند و استدلال کردند که این کشور به جای رقابت با چین باید با چین همکاری کند.

براساس گزارش هیل، در تابلویی که اولیویا دی نوچی، سازمان‌دهنده «کدپینک، وومن فور پیس»، که به درگیر شدن آمریکا در جنگ‌ها و «تلاش‌ برای تغییر رژیم» اعتراض داشت، نوشته شده بود: «چین دشمن ما نیست».

او قبل از اینکه نیروهای پلیس کنگره وارد جلسه شده و او را به زور از اتاق بیرون ببرند، با صدای بلند خطاب به حاضران در نشست استماع مجلس نمایندگان گفت: «چین، دشمن ما نیست».

پس از اینکه ماموران امنیتی دی نوچی را بیرون کردند،، یکی دیگر از اعضای گروه کدپینک به نام «هکتور ام» از میز خود بلند شد و گفت: «به نفرت پراکنی علیه آسیا (آسیایی‌تبارها) پایان دهید».

به دنبال اخراج این دو آمریکایی از نشست استماع، گروه کدپینک بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن ارائه توضیحات درباره این دو معترض هشدار داد که این کمیته مروج نفرت نسبت به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار خواهد بود.

به گفته کدپینک، «تشکیل این کمیته و این جلسات استماع جز ایجاد نفرت برای آمریکایی‌های آسیایی کار دیگری نمی‌کند. این حجم زشت از جنگ افروزی، مردم و محیط بکر آسیا و اقیانوسیه را ویران می‌کند».

در این بیانیه آمده است که آمریکا بیش از ۲۵۰ پایگاه در منطقه هند و اقیانوس آرام برای محاصره چین دارد که در حال نابودی زیستگاه طبیعی جزایر هستند. این سازمان افزود: مردم، جوامع، آب و زمین‌های هاوایی و گوام در حال حاضر «قربانیان جنگ» هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمن مشترک ما بحران آب و هوا است - ما برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا و چالش‌هایی که به عنوان بشریت با هم روبرو هستیم، به همکاری نیاز داریم، نه رقابت. 

مجلس نمایندگان در ژانویه با اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را برای ایجاد کمیته‌ای برای تمرکز بر روابط آمریکا و چین با حمایت هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات تصویب کرد.

اچ آر مک مستر، که در دوران دولت ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت می‌کرد پس از بیرون انداختن معترضان ادعا کرد که این اعتراض «نشان دهنده» تأثیری است چین بر روی مردم داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
احسنت
خدا کنه همه دنیا اعتراض کنند
و دنیا به تعامل و صلح و آرامش برسه..!

واااا..ا ا اقعا

درود بر نفوس و جان‌های بیدار و خدایی
که نجات بخش انواع بشر و عاقبت بخیر ی کل انسانها هستند.

التماس دعا