سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری اینترنتی با وعده پولدار شدن/ ۳ متهم دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که با وعده های دروغین پولدار شدن در زمان کوتاه اقدام به کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: اخیرا تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا مراجعه و با در اختیار داشتن مرجوعه قضایی اذعان داشتند که برای عضویت در سایت‌هایی با عناوین افنک باتس (fnac bots) و افنک نون (fnac non) و با دادن وعده‌های دروغین پولدار شدن در مدت کوتاه، مبالغی را از آنان دریافت می‌کردند.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکیان و با انجام اقدامات فنی، مشخص شد متهمین با تبلیغ این سایت‌ها و عضو یابی در بین هم استانی ها، آنان را ترغیب به واریز مبلغ ۱ الی ۲ ملیون تومان کرده و وعده می‌دادند که در مدت یک ماه مبلغ واریزی دو یا چند برابر شده و همین روال تا مبالغ بالاتر و سود سرشار ادامه پیدا می‌کند.

سرهنگ تجری ادامه داد: در این روش سودجویان پس از جذب مخاطبان با وعده سود هنگفت، آن‌ها را وادار به ایجاد یک اکانت با واریز مبلغ ۳۰ دلار می‌کردند و آن‌ها را مجاب می‌کردند تا افراد بیشتری را وارد چرخه فعالیت کنند که از همین روش میلیارد‌ها تومان کلاهبرداری کردند.

او افزود: تا کنون ۱۰ شاکی مرتبط با این پرونده اقدام قانونی انجام داده اند.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و طی هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، ۳ نفر از متهمان این پرونده‌ها که در شهر‌های مختلف استان فعالیت می‌کردند شناسایی و در محل سکونت خود دستگیر شدند.

او بیان کرد: شهروندانی که با این روش کلاهبرداری در دام شیادان سایبری در داخل استان افتاده اند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای استان موضوع را مطرح کرده تا کارشناسان پلیس فتا بررسی‌های فنی و تخصصی را در این مورد انجام دهند.

سرهنگ تجری هشدار داد: شهروندان فریب وعده‌های دروغین افراد سودجو را نخورده و به آنان اعتماد نکنند و در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.