سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای نسخه مدرسه تحولی سند بنیادین از سال تحصیلی آینده

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:علت عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضعف جدی در نظام برنامه ریزی این وزارتخانه است.

پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: از سال ۱۳۹۰ سند بنیادی آموزش و پرورش تصویب شده اما تا کنون اجرایی نشده است.

وی افزود:یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن این سند ضعف در نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش، معاونت مدارس است. در همین راستا ما سامانه‌ هایی را طراحی کردیم تا تمام برنامه‌ها و فعالیت ها در سامانه قرار گیرد.

او ادامه داد: در سند تحول بنیادین برای معلمان جایگاهی تعیین شده که معلمان و دانش‌آموزان بتوانند خود و مدرسه را ارزیابی کنند.این که دانش آموزان نمی‌توانند مدرسه را دچار تغییر و تحول کنند باوری اشتباه است.

پارسانیا بیان کرد: ۵۰مدرس سند تحول در سراسر کشور داریم که در سال آینده به اساتید دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می شود.

وی افزود:رویداد بین المللی الفتا (الفبای تحول آموزش و پرورش) رونمایی شده که البته سایت آن اختلالاتی دارد که امیدواریم تا ۲روز دیگر به روز رسانی شود.معلمان می‌توانند برنامه و ایده‌های خود را در این سایت بارگذاری کنند.الفتا باعث تغییر و تحول تربیت دانش آموزان نیز می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در اردیبهشت سال آینده نمایشگاهی برگزار می‌شود تا مدارس و معلمان ایده و برنامه‌های خود را برای تغییر و تحول آموزشی به نمایش بگذارند. ما به مدارس،ایده‌ها و الگوها نشانه می‌دهیم.

وی بیان کرد:تا سال۱۴۰۴ به طور کامل این سند اجرایی نخواهد شد. پیش نویس لایحه ، مربوط به وزارت آموزش و پرورش است، لایحه باید هر ۵سال یک بار بازنگری شود اما متاسفانه تا کنون این سند بازنگری نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.