سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس در اروند برگزار می شود

دبیر جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند گفت : به زودی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند در آبادان برگزار می شود.

هادی آبیار دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند گفت: این جشنواره قرار است با بیش از ۵۰ اثر فیلم از ۳۵ فیلمساز و ۱۸۰ عکس از ۴۰ عماس با موضوع آزاد در منطقه آزاد اروند برگزار شود.

او زمان برگزاری این جشنواره را ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه اعلام کرد.

آقای آبیار گفت: در بخش بین الملل از سوی هنرمندان استان بصره کشور عراق ۱۰ فیلم به این جشنواره اسال شد و در بخش عکس نیز در حال دریافت آثار ارسالی از سوی عکاسان این کشور هستیم.

 به گفته او آبادان از این جشنواره میزبانی خواهد کرد و روزانه ۲ سانس نمایش فیلم در ساعات ۱۷ و ۱۹ برگزار می‌شود و در پایان هر فیلم، جلسات نقد و بررسی، انجام می‌گیرد.

این مسئول گفت: فیلم‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تولیداتی از سال ۱۳۹۶ به بعد هستند که حداکثر زمان آنها، ۳۰ دقیقه است و بخش‌های قابل توجهی در این جشنواره پیش‌بینی شده است که از جمله، بخشی برای هنرجویان در نظر گرفته شده که در آن ۷ فیلم اکران خواهد شد و به اثر برتر نیز جایزه تعلق می‌گیرد.

بنا بر اعلام دبیر این جشنواره در بخش جوایز فیلم ۹ تندیس و در بخش عکس، یک تندیس در نظر گرفته شده است که به ترتیب، در بخش فیلم به بهترین‌های آثار در بخش‌های مستند، پویا نمایی، بهترین صدابرداری، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین تندیس تعلق خواهد گرفت، اما در بخش عکس، سه عنوان برتر پیش‌بینی شده که به نفر اول تندیس تعلق گرفته و نفرات دوم و سوم صاحب دیپلم افتخار و جایزه نقدی خواهند شد.

او با اعلام اینکه اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند در ۱۶ اسفندماه ساعت ۱۹ در محل سینما مهر آبادان برگزار شود از برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارگردانی و عکاسی پس از برگزاری جشنواره خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.