سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ یادمان برای شهدا در حال ساخت است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: ۳۳ یادمان برای شهدا ساخته شده و ۱۰ یادمان در حال احداث است.

 محمد امیری مقدم- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین- در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس ، بیان کرد: در خصوص آخرین وضعیت یادمان شهدا استان قزوین، تعداد ۸۲ شهید گمنام در ۴۳ نقطه استان داریم که ۳۳ یادمان برای شهدا ساخته شده و ۱۰ یادمان در حال احداث است.

وی عنوان کرد: در شهرستان قزوین ۱۸ نقطه یادمانی و ۳۹ شهید گمنام داریم که ۱۵ نقطه یادمانی تکمیل شده و سه نقطه در دانشگاه فرهنگیان، رازمیان و معراج الشهدا که امسال شهدای گمنام در آن تدفین شده اند، یادمان شان ناتمام بوده و در حال انجام است و درخواست داریم کسانی که متولی امر هستند تا سوم خرداد سال آینده این کار را انجام دهند و با توجه به اینکه بنا بوده ۶ ماهه کار انجام شود ان شالله این اقدام صورت گیرد.

 

امیری مقدم اعلام کرد: در شهرستان البرز هم هفت نقطه یادمانی و ۱۰ شهید گمنام داریم که ۶ یادمان تکمیل شده و یک مورد در نصرت آباد باقی مانده است.

 

وی اضافه کرد: در آبیک سه نقطه یادمانی و هفت شهید گمنام داریم که یادمان هر سه نقطه تکمیل است و در تاکستان پنج نقطه یادمانی و هشت شهید گمنام داریم که سه نقطه یادمانی تکمیل است و یادمان ناتمام در ۲ نقطه و در محوطه شهرداری تاکستان و اسفرورین قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: در شهرستان بوئین زهرا هشت نقطه یادمانی و ۱۴ شهید گمنام داریم که چهار یادمان تکمیل بوده و چهار یادمان دیگر ناتمام است که این یادمان‌ها سالهاست این وضعیت را دارند که این نقاط در، ولی آباد، خوزنین، دانسفهان و دانشگاه آزاد اسلامی شال است که نیاز است استانداری در این خصوص دستور ویژه صادر شود و لازم است مجموعه‌های متولی پار کار آیند تا با ساخت این یادمان‌ها این مکان‌ها تبدیل به مرکز فرهنگی و زیارتگاه برای مردم شوند و آن شالله این کار تا سوم خرداد سال آینده انجام شود.

 

وی یادآور شد: در شهرستان آوج هم ۲ نقطه یادمانی با چهار شهید گمنام داریم که هر ۲ نقطه تکمیل است. امیری مقدم در خصوص اختصاص نقاطی برای تدفین شهدای گمنام در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: تعداد درخواست‌ها برای تدفین شهدای گمنام در استان ۴۵ مورد بوده که بعد از بازید و برگزاری جلسه کارشناسی به ۲۱ مورد رسیدیم و در نهایت ۱۵ نقطه تصویب شد.

 

وی گفت: برنامه است که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ نقطه در استان به تدفین شهدای گمنام تخصیص داده شود البته در این خصوص باید کمیسیون مرکزی در تهران جلسه داشته و نقاط را تائید کند و بعد از تائید این کمیسیون، نقاط به ما اعلام می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در خصوص مشکلات یادمان شهدای گمنام فدک توضیح داد: نداشتن آب شرب، نبود سرویس بهداشتی، نبود مکان مسقف و مفروش، تعرض حیوانات وحشی، ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی، نداشتن حفاظ پیرامونی و نداشتن متولی و نگهبان ثابت از جمله مشکلات در یادمان شهدای گمنام فدک است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای رفع این مشکلات جلسات هیئت امنای یادمان شهدای گمنام فدک به ریاست فرماندار و تقسیم کار و اعتبار تشکیل شود و احداث حسینیه و پایگاه فرهنگی برای استقرار هیئت مذهبی، ایجاد پست نگهبانی، راه اندازی مکان خدماتی و محوطه سازی، ایجاد آلاچیق و سقاخانه صورت گیرد.

 

امیری مقدم در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین افزود: ۳۸ مورد مرکز فرهنگی در کشور در حال اجرا و انجام است که ۳۰ مورد تکمیل شده و هشت مورد در حال اجراست که انشالله فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین سوم خرداد ماه سال آینده افتتاح شود.

 

وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در سال جاری، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دیده شد که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.