سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبارات فرهنگی با اولویت شهرستان‌ها انجام می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با تغییر نگاه در تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری تصمیم داریم تا درصد قابل ملاحظه‌ای از تخصیص منابع و حمایت‌ها با اولویت شهرستان‌ها باشد.

محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر الوند گفت: تخصیص اعتبارات فرهنگی با اولویت شهرستان‌ها انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، اقدامات مناسبی را می‌توان با همکاری و تعامل مدیران این شهر در حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید تبلیغات محیطی بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد است که پیشنهاد می‌شود مدیریت پیمان تابلو‌های شهری به کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز و بخش خصوصی واگذار شده که تحت نظارت اداره کل به این امر بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر توزیع عادلانه منابع فرهنگی در سطح استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تنها ۶ درصد منابع فرهنگی به ۵ شهرستان آبیک، البرز، تاکستان و بوئین‌زهرا و آوج اختصاص یافته و ۹۴درصد اعتبارات در شهرستان قزوین هزینه شده است و در دوره مدیریتی جدید، شاهد این بی عدالتی‌ها نیستیم.

وی تصریح کرد: با تغییر نگاه در تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری تصمیم داریم تا درصد قابل ملاحظه‌ای از منابع و حمایت‌ها به سمت شهرستان‌ها باشد؛ زیرا دو سوم جمعیت استان در شهرستان‌ها ساکن هستند.

فائزی بیان کرد: در مصوبات سفر هیئت دولت به قزوین اعتبار خوبی برای تکمیل و تجهیز مجتمع کوثر الوند در نظر گرفته شد که با تخصیص منابع به زودی اجرای این طرح شروع می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.