سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان جنوبی

۴۰۰ فروشگاه در طرح کالا برگ الکترونیکی(اختیاری) در خراسان‌جنوبی ثبت نام کردند.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی (اختیاری) گفت: اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک پیشتر دراستان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شده است.

او افزود: این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

به گفته اشرفی امکان خرید از تمام فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و تمام فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن "شما" (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود و نسبت به ثبت نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

دبیر ستاد کالا برگ الکترونیکی استان گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در دو مرحله به اجرا درمی‌آید که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده و تا روز شنبه حدود ۴۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اداره کل صمت درخواست داده‌اند که پس از ثبت نام فروشگاه‌ها در سامانه شما و تایید مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولین یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید کنند.

اشرفی افزود: در این طرح بحث مالیات اصناف مطرح نبوده و این طرح به هیچ عنوان به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست.

او گفت: در خراسان جنوبی نیز مقدمات اولیه شروع شده و روند اطلاع رسانی‌ها به افراد و فروشگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو روز گذشته استقبال خوبی از این طرح انجام شده است، افزود: پیوستن به این طرح اصلا اجباری نبوده و اختیاری است.

به گفته اشرفی طرح برای فروشندگان مزایایی دارد و صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

او گفت: با اجرای این طرح کوچکترین و جزئی‌ترین واحد‌های فروشگاهی در هر منطقه‌ای با دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به شبکه شما متصل شوند و شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد کالا برگ استان گفت: این طرح روشی موثر برای کنترل گرانی و تورم است و نگاه دولت این است که طرح بیشتر وارد روستا‌ها شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.