سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۲ درصدی تلفات غرق‌شدگی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش ۲۲ درصدی تلفات غرق‌شدگی در استان از ابتدای امسال تا پایان دی، خبر داد.

منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به فوت ۴۳ مرد و ۱۲ زن در حوادث غرق شدگی از ابتدای امسال تا پایان دی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲.۲ درصد افزایش یافت.


او افزود: از این تعداد، ۱۲ نفر در استخر‌های کشاورزی، ۱۲ نفر در کانال‌های آب، ۱۱ نفر در رودخانه، ۱۰ نفر در استخر‌های شنا، پنج نفر در چاه، یک نفر در دریا و چهار نفر در سایر مکان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.


مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان آماری ۱۰ ماهه هم از مسمومیت با قرص برنج ارائه و اضافه کرد: در این مدت ۱۶ نفر (۱۳ مرد و ۳ زن) به دلیل مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که در مقایسه با آمار ۲۴ نفری پارسال ۸ نفر کمتر است.

فیروزبخت ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز آثار سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی _ علامتی است.


او گفت: از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شود و در مدت کمتر از شش ساعت ممکن است مرگ رخ دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.