سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دانش بنیان‌ها قادر به رفع مشکلات صنعت آب و برق هستیم

وزیر نیرو گفت: رعایت الگوی مصرف یکی از مشکلاتی است که می توان با کمک دانش بنیان‌ها آن را مرتفع کرد.

آقای علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست با شرکت‌های دانش بنیان گفت: جلسه امروز به منظور بررسی مسائل و موانع رشد شرکت‌های دانش بنیان‌ها در مسیر تامین تجهیزات تعمیرات و توسعه در صنعت آب و برق بود که جلسه خوبی بود و شرکت‌ها استقبال خوبی از حضور در این جلسه داشتند. 

او ادامه داد: در این جلسه تلاش شد علاوه بر بررسی مسائل و موضوعات این شرکت‌ها به عنوان اتاق فکری برای حل مسائل شرکت‌های دانش بنیان در صنعت آب و برق داشته باشیم. نکته قابل توجه این است که ما با بهره گیری از توان این شرکت‌ها و با دانش این شرکت‌ها قادر هستیم، بسیاری از مسائل و موضوعات صنعت آب و برق را حل کنیم. یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار است، رعایت الگوی مصرف، صرفه جویی و مدیریت مصرف است. این امر در کنار اقدامات فرهنگ سازی نیاز به فناوری‌های جدید دارد که مصرف کننده ما هم از میزان مصرف مطلع باشد و هم ابزار و روش‌های مدیریت مصرف را در اختیار مصرف کننده قرار دهیم. شرکت‌ها ایده‌های بسیار خوبی و دستاورد‌هایی داشتند که در این زمینه امیدواریم با بهره گیری از این یافته‌ها و تجهیزات بتوانیم گام بلندی در مدیریت مصرف برداریم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ما برای اینکه نوع حمایت‌های خود از فناوران را جهت دهی و ساماندهی کنیم و یک هماهنگی بین ما و اجزای دیگر دولت به ویژه معاونت علمی برقرار باشد، آیین نامه‌ای به عنوان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت آب و برق در اوایل سال به تصویب دولت رسید که با استفاده از حمایت‌های پیش بینی شده در این آیین نامه، کار دانش بنیان‌ها تسهیل شده و حمایت‌ها متفاوت است. ما یک سری حمایت‌های مالی مانند معافیت‌های مالیاتی، معافیت عوارض ورودی داریم. در کنار این تسهیلاتی به شکل ارزان قیمت به شرکت‌ها اعطا می‌شود، در شرکت‌های ما عقد قرارداد با شرکت‌های فناوری برای بار اول محدودیت قانونی وجود داشت. در آیین نامه به شرکت‌ها اجازه داده می شود، بدون مناقصه و بدون تشریفات یک شرکت فناوری بتواند بدون قرارداد امضا کند که اگر این تجهیز پاسخ داد در مناقصات مربوطه عرضه می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.