سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان از کم فروشی برخی دستگاه‌های نظارتی

مختاری گفت: در ماه گذشته با وجود آشفتگی بازار، پرونده‌های ما ۳۹ درصد کاهش یافت که نشانه کم‌فروشی برخی از دستگاه‌های نظارتی است.

علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه بازرسی با دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و رسیدگی و صدور حکم با تعزیرات حکومتی است گفت: بیشترین پرونده مربوط به گران فروشی، درج نکردن نرخ‌نامه، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و حمل کالای قاچاق بوده و از طرف سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی انتظامی و شرکت نفت ارجاع است.


او افزود: در حوزه کالا و خدمات و مایحتاج عمومی مردم، از ابتدای امسال تا پایان دی، نزدیک به ۱۹ هزار و ۹۳۴ پرونده وارد تعزیرات شده که به ۲۲ هزار و ۲۳۶ پرونده رسیدگی شده است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با این توضیح که اضافه آن به این دلیل است که به بخشی از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های گذشته نیز رسیدگی شده ادامه داد: ۵.۴ درصد از کل پرونده‌های رسیدگی شده کشور در حوزه کالا و خدمات، ۳.۷ درصد در بخش بهداشت، دارو و درمان مربوط به اصفهان است.


مختاری در مورد طرح نظارتی بازار شب عید هم گفت: این طرح از ۸ اسفند تا ۲۹ اسفند فعال اجرا می‌شود و بر اساس آن علاوه بر فعالیت شعب ثابت، شعب سیار در شهر سر صحنه تخلف حاضر می‌شوند و حکم صادر می‌کنند.
او از اجرای مرحله دوم طرح از اول فروردین تا چهارم اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: در این طرح سایر دستگاه‌ها نیز مکلف به همراهی هستند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به اینکه به تازگی بعضی از واحد‌های تولیدی فروششان را کم کردند تصریح کرد: اگر یک واحد تولیدی فروشش را قطره‌چکانی کرده باشد به عنوان محتکر با آن برخورد می‌شود.
مختاری اضافه کرد: ممکن است برخی هم اقدام به افزایش قیمت کرده باشند که با آن‌ها برخورد می‌شود.


او با اشاره به اینکه بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اولویت است افزود: امسال فروشگاه رفاه پرونده داشت و مجبور به تعطیلی فروشگاه مرکزی آن شدیم، همچنین غرفه گوشت اتکای مرکزی با شکایت خود نیرو‌های مسلح بسته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.