سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی سلامت و تحصیلی بیش از ۱۰ هزار نوآموز کردستانی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ده هزار و ۲۰۰ نوآموز پیش دبستانی استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

طالب محمدی پیش از ظهر امروز در بازدید ناظران استانی از پایگاه‌های سنجش رهنما و شماره ۲ سنندج گفت: حدود بیست هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان طی اجرای این برنامه از لحاظ سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: تا کنون پنج هزار و ۹۰ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۵۶ نفر ارجاع هوش، ۶۵۶ نفر ارجاع شنوایی ویک هزار و ۲۷۸ نفر ارجاع بینایی بودند.

او افزود: ۱۴ پایگاه ثابت در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله تربیتی ومدارس با نیاز‌های ویژه همراه با ۲ پایگاه سیاردر ۱۱ شهرستان وناحیه برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی درسطح استان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی با برشمردن برنامه سنجش بعنوان یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی خاطر نشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش وپرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر دانست وافزود: اولیا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir یا my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر وافاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) وپرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان برشمرد.

او ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب متناسب با توان مندی ونیاز‌های نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استاندارد‌های آموزشی بین المللی، بهره برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش وپرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: واقعیت این است که آموزش وپرورش بعنوان مهمترین رکن اجتماع و پربازده‌ترین نوع سرمایه گذاری ومهمترین صنعت رشد در دنیا رشد کرده وبه مرحله توسعه رسیده است ورمز ماندگاری آموزش وپرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است.

او تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی وآمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به مدرسه است.

محمدی آموزش وپرورش را یکی از حقوق حقه واساسی انسان‌ها برشمرد وتصریح کرد: کار اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی است که تمامی کودکان بتوانند با توجه به استعدادها، توانایی‌ها ومحدودیت‌ها از حقوق حقه آموزشی وپرورشی خود برخوردار شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.