سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای شب نیمه شعبان در ۸۰ نقطه گیلان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از احیای شب نیمه شعبان در ۸۰ مسجد و حسینیه‌های گیلان خبر داد.

حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام شعبانیه گفت: ماه شعبان ماه سرور ملکوتی بشریت است، این ماه بهترین موقعیت برای آمادگی و مقدمه یک مهمانی پر فضلیت و پر مغفرت ماه رمضان شمرده می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: موالید ائمه اطهار (ع) در این ماه پر فضیلت سمت و سوی عبودیت الهی و حفظ حرمت، آزادگی و پاسداری از ارزش‌های الهی و انسانی دارد.

حجت الاسلام مهدوی افزود: نیمه شعبان، امید تمامی بشر گرفتار در ظلم و ستم بوده و امید به حرکت و نجات بشری است.

وی به اعمال شب نیمه شعبان پرداخت وادامه داد: احیا نیمه شعبان در اعمال این ماه مورد توجه قرار دارد عبادت و نشاط در این ایام در آیات و روایات بسیار سفارش شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هر ساله به صورت خود جوش در نیمه شعبان برنامه‌های متنوع شادی در سراسر گیلان برپا می‌شود افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و کاروان‌های شادی، جشن‌های خانگی، پخت غذای نذری، خیرات و چراغانی و آذین بندی معابر از اهم برنامه‌های است که در نیمه شعبان به صورت خودجوش با همت هیئت‌های مذهبی و مردمی در اقصی نقاط استان برپامی شود.

حجت الاسلام مهدوی گفت: برپایی احیا شب نیمه شعبان در   ۸۰ نقطه از مساجد و حسینه‌های گیلان و برپایی تنور‌های صلواتی نان که به همت هئیت‌های مذهبی و مردمی به نیت نذر ظهور امام عصر (عج) در ایام برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: جشن‌های ویژه در نیمه شعبان در محلات شهر‌ها و روستا‌ها برپا خواهد شد، در این ایام نیز در کوچه و پس کوچه‌های شهر شاهد جشن‌های خانگی خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه جشن میلاد امام زمان (عج) به گونه‌ای برگزار شود که درشان و منزلت این ایام باشدگفت: از فرصت‌های این میلاد بزرگ در کمک رساندن و ارائه خدمت به شهروندان و همسایگان بهره گرفته شود.
حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: هر فردی به نوبه خود بنا به مهارت و حرفه‌ای که دارد د ر هر شرایط شغلی که قرار دارد می‌تواند جهت ارائه نذر خدمت فعال باشد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی به خصوص نهاد‌های فرهنگی در این راستا با چراغانی محیطی در جشن حضوری پر رنگ و تاثیر گذار داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان خبر داد و گفت: این جشن با حضور اصناف و هئیت‌های مذهبی به صورت خود جوش و مردمی با برپایی غرفه‌های صلواتی در میدان شهدای ذهاب رشت در شب و روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشن خانوادگی این خانه منتظر مهدی فاطمه است در رشت برگزار می‌شود گفت: این جشن در شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت در مهدیه رشت تدارک دیده شده است.

برچسب ها: نیمه شعبان ، جشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.