حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می کنیم با پیگیری و تخصیص اعتبارات مناسب، عمده کار پروژه چهارخطه محور لردگان به ایذه در عمر کاری این دولت به نتیجه برسد.
وی افزود: عملیات ساخت محور شهرکرد، بروجن به لردگان از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، کل محور بصورت چهارخطه درآمده و این موضوع موجب جذب ترافیک بسیار بالا در این محور شده است.
مقصودی ادامه داد: مشکل اصلی ادامه این محور از لردگان به سمت ایذه بود که در این محدوده، ماده ۲۳ و ردیف اعتباری ملی وجود نداشت.
وی به پیگیری برای اخذ ردیف ملی برای این پروژه از سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفـت: در سال۱۴۰۰ با پیگیریهایی جدی مدیران استان و همکاری سازمان برنامه و بودجه، ردیف ملی و ماده ۲۳ برای این پروژه اخذ شد.
بیشتر بخوانید
مقصودی با اشاره به پُرهزینه بودن عملیات چهارخطه کردن محور لردگان به ایذه اضافه کرد: قطعه اول مربوط به احداث پل تقاطع غیرهمسطح شهید ارجمند با قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که هماکنون بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: ساخت قطعه دوم به طول ۱۷ کیلومتر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است که هم اکنون در حال انعقاد قرارداد هستیم.
مقصودی، طول قطعه سوم این مسیر را ۱۵ کیلومتر دانست که با قراردادی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت استراتوس واگذار شده است.
وی اظهار داشت: قطعه پایانی که نرسیده به محدوه کارون چهار است شامل چهار تا پنج کیلومتر تونل و چهار دهانه پُل بزرگ بوده و قرارداد ساخت این قطعه در سال آینده با قرارگاه خاتم الانبیاء امضاء میشود و به دلیل پرهزینه بودن از طریق تهاتر نفت به انجام خواهد رسید.
مقصودی افزود: برای محور لردگان به ایذه از اعتبارات سفر ریاستجمهوری ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تهاتر نفتی سهمیه سال ۱۴۰۰ پیشبینی شده است.