سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت دستگاه مراقبت نوزاد از راه دور در مشهد

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه مراقبت از نوزاد از راه دور به منظور بررسی شرایط نوزادان بیماری که می‌توان در منزل از آن‌ها نگهداری کرد طراحی شده است تا علایم حیاتی توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.

احمدشاه فرهت رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دستگاه مراقبت از نوزاد از راه دور با همکاری مشترک مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در قالب کار تحقیقاتی ساخته شد، گفت: نتایج این کار تحقیقاتی در قالب مقالات در دسترس سایر پژوهشگران قرار گرفته است.

او افزود: دستگاه مراقبت از نوزاد در مراحل پیشرفته سازی و تجاری سازی قرار دارد تا بتوان از آن برای پیگیری شرایط بیماران نوزاد بهره برد.

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نرم افزار این دستگاه، بر روی تلفن همراه نصب می‌شود و پزشک از راه دور توسط مچ بندی که برای کودک تعبیه شده ضربان قلب و اکسیژن نوزاد را مورد بررسی قرار می‌دهد، ادامه داد: از این دستگاه می‌توان برای مراقبت از بالغین نیز بهره برد به نحوی که بدون نیاز به مراجعه بیمار، شرایط وی بررسی شود.

فرهت با اشاره به اینکه برای بهبود حال بیماران پروانه‌ای نیز به دلیل وجود تحریم، اقدامات اولیه برای تولید پانسمان براساس سلول‌های بنیادی فرد صورت گرفته است که امیدواریم به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم، بیان کرد: انجام رجیستری بیماری‌ها به خصوص در نوزادان نیز با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و دانشکده مهندسی تربت حیدریه از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات است.

او با بیان اینکه ثبت بیماری‌های جراحی گوارش کودکان و زردی نوزادان و ایجاد سامانه تشخیص و راهنمایی مسمومیت در کودکان از جمله اقدامات جدید مرکز تحقیقات است که امید می‌رود به نتایج مطلوبی برسد، تصریح کرد: علاوه براین سال گذشته یک کتاب در خصوص بیماری‌های تنفسی کودکان توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسید که گام مهمی در مسیر درمان بیماران تنفسی کودکان محسوب می‌شود.

او افزود: همچنین در قالب یک کتاب پیامد‌های بیماری کرونا از دید اقتصادی، اجتماعی، مسائل آموزشی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی نگاشته شد که از طریق دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.