سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور سیستان و بلوچستان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان از تشدید نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های استان به منظور تامین فراورده‌های خام دامی سالم و حلال در سطح استان خبر داد.

حمید جانفدا گفت: در راستای وظایف و تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور جهت تامین فرآورده‌های خام دامی سالم و لزوم نظارت بر روند تهیه تا عرضه این محصولات برای مصرف انسان، نظارت بر مسائل بهداشتی و شرعی کشتار دام و طیور توسط کارشناسان این اداره کل مستقر در کشتارگاه‌ها در سطح استان از ابتدای سال جاری در حال انجام می‌باشد.

جانفدا ادامه داد: کلیه اقدامات نظارتی صورت گرفته در جهت تامین و ارتقاء بهداشتی گوشت سالم است که بهسازی وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌ها به تامین گوشت با کیفیت، بسیار کمک می‌کند بنابراین نظارت بر فرآیند کشتار هم از نظر بهداشتی و هم شرعی که تامین غذای سالم و حلال را در بر دارد، در اولویت کاری دامپزشکی استان می‌باشد.

وی افزود: به این منظور از ابتدای سال جاری نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار نزدیک به ۲.۵ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور و حدود ۱۷.۵ هزار راس دام سنگین، ۶.۵ هزار نفر شتر و قریب بر ۸ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های دام توسط کارشناسان این اداره کل در سطح استان انجام پذیرفته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.