سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار بروجرد

رییس بهزیستی بروجرد گفت: امسال ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.

کرم رضا پیردایه اظهار داشت: بیش از یک هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که علاوه بر مستمری از سایر خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در صورت نیاز بهره مند می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی دریافت کرده اند که برخی در حوزه مشاغل خانگی توانسته اند کسب و کار‌هایی راه اندازی کنند.

رییس بهزیستی بروجرد یادآور شد: زنان سرپرست خانوار به تناسب تعداد اعضای خانوار مستمری دریافت می‌کنند که رقم مستمری برای هر یک نفر ۵۴۶ هزار تومان است و علاوه بر این کمک‌های موردی نیز در طول سال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی یکی از اقداماتی است که بهزیستی در راستای رسیدن به هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دنبال می‌کند که در همین راستا آن دسته از زنان سرپرست خانوار که توانایی و مهارت لازم برای راه اندازی یک شغل اعم از مشاغل خانگی را داشته باشند، موفق به دریافت تسهیلات خوداشتغالی می‌شوند.

پیردایه با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی دیگر از راهکار‌های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار در رشته‌هایی همچون قالی بافی، گل دوزی و موارد مشابه که دارای مدرک فنی حرفه‌ای باشند تا سقف ۴۰ میلیون تومان به آن‌ها تسهیلات مشاغل خانگی داده می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات حمایتی بهزیستی است هم اکنون حدود ۲۳۰ زن سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی بروجرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

رییس بهزیستی بروجرد گفت: کمک هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار و معافیت سربازی فرزندان از جمله دیگر خدمات حمایتی است که از سوی بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار اعمال می‌شود.

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.