سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانبازان ذخایر گران‌بهای جهاددانشگاهی و انقلاب هستند

رئیس جهاد دانشگاهی در نشست مشترک با ایثارگران و جانبازان این نهاد، جانبازان را ذخایر گران‌بهای جهاد دانشگاهی و انقلاب دانست.

همزمان با اعیاد ماه شعبان و روز جانباز، نشست مشترک حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی با تعدادی از اعضای ایثارگر و جانباز این نهاد امروز، دوشنبه ۸ اسفند در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست صمیمانه، مسلمی نائینی با اشاره به ولادت قمربنی هاشم (ع) و روز جانباز و تبریک این روز به جانبازان این نهاد گفت: ما به کمک و پیشنهاد شما جانبازان و ایثارگران نیاز داریم.

وی به ادامه‌دار بودن این نشست اشاره کرد و افزود: نشست‌های این چنینی باید ادامه‌دار باشد و با شما در ارتباط باشیم، زیرا کسانی که امتحان خود را پس داده‌اند، دلسوزترین افراد نسبت به انقلاب، کشور و سازمانی هستند که در آن فعالیت دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی، جانبازان را ذخایر گران بهای جهاد دانشگاهی و انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب یک جمله دارد که می‌فرمایند: «شما جانبازان ذخیره با ارزش دانشگاه جهادید».

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه شما جانبازان باید به ما کمک کنید، ادامه داد: مبارزه هنوز ادامه دارد؛ هر روز دشمن در حال تغییر دادن تاکتیک‌های خود است و تا ما را از پا نیاندازد، دست برنمی‌دارد. این دشمنان فهمیده‌اند تنها کشوری که یک مقاومتی در مقابل خود ایجاد کرده جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: این دشمنان برای ممانعت از پیشرفت انقلاب، روش‌های خود را دائم تغییر می‌دهند و این نشان می‌دهد این مبارزه همچنان ادامه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر این که نباید خسته شویم و باید ثبات قدم داشته باشیم، گفت: سردار محبوب دلها، سردار سلیمانی از انقلاب به عنوان یک حرم نام می‌برد که باید از آن محافظت کنیم تا بتوانیم اهداف کشور که همان تمدن اسلامی است را مجدد احیا کنیم و بستری برای فرج امام زمان (عج) آماده کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود به بیان بخشی از خاطرات خود در زمان جنگ اشاره و در رابطه با شخصیت شهید مقیمی نکاتی را بیان کرد.

نقش جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه را جدی بگیریم

سعید پورعلی، از جانبازان حاضر در این نشست اظهار کرد: ما جانبازان برای هدف بزرگی در این مسیر گام گذاشته‌ایم و آن، اعتلای نام کشور و برجستگی تعالیم اسلام و انقلاب بود و امروز نیز آن راه ادامه دارد.

وی، جهاد دانشگاهی را فراتر از جریان‌های سیاسی دانست و افزود: این نهاد در چارچوب جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد و فراتر از آن است. پیوند جهاد دانشگاهی با دانشجویان و تقویت آن، وظیفه مستمر ما و تقویت آن ضروری است.

پورعلی بیان کرد: نقش جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه را جدی بگیریم؛ ورود این نهاد به برنامه‌ها و اسناد، نقش اساسی دارد.

نقش و عملکرد جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

خسرو قبادی از دیگر جانبازان این نهاد به بیان نقش و عملکرد جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: باید به موضوعاتی همچون مسایل انسانی جنگ، عملیات روانی، علل افت اعزام نیروی انسانی به جبهه و ... پرداخته شود.

وی با اشاره به انتشار کتاب‌های مختلف در هشت سال جنگ تحمیلی و کارهای مختلفی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی در این زمینه انجام شده است، تصریح کرد: نقش جهاد دانشگاهی در دفاع دانش‌بنیان با پژوهش و تحقیق مشخص می شود.

قبادی با بیان این که در تحقیقاتی که انجام دادیم، متوجه شدیم دفتر جنگ روانی به اسم جهاد دانشگاهی در قرارگاه خاتم اخذ شده است، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ۲ شماره فصلنامه این پژوهشگاه به موضوع جنگ و نقش جهاد در آن زمان اختصاص داده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

جای خالی جهاد دانشگاهی در بحث های کلان کشور

علی حاج کتابی، یکی دیگر از جانبازان جهاد دانشگاهی در ادامه این نشست بیان کرد: در بحث‌های کلان کشور، جای جهاد دانشگاهی خالی است.

وی با اشاره به این که جهاد دانشگاهی جزو اولین‌ها بود که به مباحث دانش‌بنیان ورود کرد، افزود: به دنبال اثرگذاری‌هایی بودیم و می‌خواستیم شعار "ما می‌توانیم" را در کشور گسترش دهیم.

تهیه تاریخ شفاهی از جانبازان و ایثارگران جهاد دانشگاهی

علاءالدین محمدی می خوش دیگر جانباز این نهاد با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در دفاع مقدس بیان کرد: جامعه بر مبنای ارزش‌ها زنده است و باید تهیه تاریخ شفاهی از جانبازان و ایثارگران این نهاد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی گیلان، کتاب گیلان در ۸ سال در دفاع مقدس را نوشتم. در جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در حال تهیه تاریخ شفاهی جنگ و نقش این واحد جهاد دانشگاهی در جنگ هستیم. تاریخ شفاهی نقش دانشگاه خواجه نصیر در جنگ با همکاری جهاد دانشگاهی تهیه شده است و جلد دوم در حال آماده‌سازی است.

در ادامه این نشست صمیمانه، موضوعاتی همچون مشکلات جامعه ایثارگری، پوشش بیمه‌ای این گروه، وضعیت مسکن و حقوق، توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ... مطرح و بررسی شد. در پایان این مراسم لوح یادبودی به جانبازان جهاد دانشگاهی اهدا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.