سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره بانوی فاطمی در مشهد مقدس

یادواره بانوی فاطمی به مناسبت سالگرد رحلت بانو مقدسی در محل پژوهش سرای اسلام شناسی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مرتضوی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و استاد حوزه و دانشگاه در یادواره بانو مقدسی، گفت: این بانوی فاضله، یک بانوی انقلابی به تمام معنا بود و خدمات ارزشمندی را انقلاب و دین اسلام ارائه دادند.

وی افزود: ایشان از جمله کسانی بودند که در زمان قبل از انقلاب اعتراضات خود، با حضور فعال در عرصه و میدان نشان داده و تلاش‌های وافری برای انقلاب و دین اسلام انجام دادند.

مرتضوی بیان کرد: نسل جوان امروز انقلاب را درک نکرده اند و با این تلاش‌ها و فداکاری‌ها آشنایی زیادی ندارند؛ این وظیفه همه ما است تا نسل جوان امروز را با ارزش‌های والای انقلاب و فداکاری‌های زنان و مردان آن زمان که حتی تاکنون نیز در سطح جامعه متبلور است، آشنا کنیم.

این استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد: نسل امروز ما باید از روی شخصیت‌های بزرگی، چون بانو مقدسی الگوبرداری کند و این وظیفه بر عهده ما است که این الگوهارا به صورت ویژه و کامل به جوانان امروز جامعه خود معرفی کنیم.

صدقیه رضایی مدیر مدرسه اسلام شناسی مشهد نیز در این مراسم گفت: این برنامه یادواره‌ای برای تجلیل از بانوان فاطمی است که مناسبت اصلی آن سالگرد رحلت بانوی عالمه و فاضله، بانو مقدسی است که مدیریت مدرسه اسلام شناسی را برعهده داشتند.

وی افزود: بنابراین به رسم ادب و به دلیل اینکه ما شاگردان ایشان بودیم، تصمیم گرفتیم محفلی را جهت یاد بود از ایشان برگزار کنیم و به بررسی شخصیت، فضائل و خدمات ایشان بپردازیم.

صدیقه مقدسی سال ۱۳۲۵ در مشهد به‌دنیا آمد. وی دختر آیت‌الله ابوالحسن شیرازی اولین امام‌جمعه مشهد و از نوادگان آیت‌الله بروجردی‌نجفی بود و خانواده‌ای از جنس عالمان دین باعث شد تا بانو مقدسی از ۱۲ سالگی شروع به فراگیری دروس حوزوی کند.

در فضای خفقان دوره ستم‌شاهی که کسی جرئت فعالیت علنی دینی و تربیت نیروی انقلابی نداشت، ایشان مدرسه علمیه اسلام‌شناسی را در مشهد تأسیس کرد؛ مدرسه‌ای که خیلی زود به پایگاه فعالیت بانوان انقلابی در مشهد تبدیل شد و سرآغاز بسیاری از اتفاقات ضد طاغوتی در شهر به این مدرسه می‌رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.