سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح خانه محیط زیست در فارسان

سومین خانه محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در مرکز علمی کاربردی شهرستان فارسان افتتاح شد.

آیین گشایش سومین خانه محیط زیست برون سازمانی استان با حضور فرماندار، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، رؤسای شهرستانی، رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان و جمعی از فعالان محیط زیستی در مرکز علمی کاربردی شهرستان فارسان برگزار شد.

در این آیین، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین حفاظت محیط زیست و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منعقد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی بالای شهرستان فارسان گفت: از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی این شهرستان و خیرین آن، می‌توان برای سرمایه‌گذاری‌های پایدار برای حفظ محیط‌زیست، بهره برد.

سعید یوسف‌پور، مشکل پسماند و تعارضات با حیات‌وحش را از جمله مسائل مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: مطالبه‌گری مردم برای رفع مشکلات و فعالیت بیش از پیش سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی به‌منظور آگاهی‌بخشی و مشارکت مردم می‌تواند راهگشای حل چالش‌های محیط‌زیستی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با ابراز خرسندی از افتتاح خانه محیط زیست در مرکز علمی کاربردی این شهرستان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، توانمندی تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت ضمن خدمت محیط‌زیستی با استفاده از اساتید مجرب را دارد.

وی اعلام آمادگی کرد که از ظرفیت فرهنگی و هنری این دانشگاه، برای گسترش فرهنگ محیط‌زیست از طریق هنر، نظیر تولید انیمیشن، تئاتر و… برای فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست، استفاده شود.

در ادامه این مراسم، فرماندار شهرستان نیز، امنیت زیستی را یکی از ابعاد مهم امنیتی در جهان عنوان کرد و با اشاره به وقایع اخیر و بحران‌های زیستی به‌وجود آمده در جهان گفت: برای دسترسی به امنیت همه‌جانبه، نگاه مسئولان به محیط‌زیست، باید کلان و ناظر به آینده باشد.

سیدهادی صالحی تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف محیط‌زیست ضروری است و مطالبه‌گری محیط‌زیستی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، پاسخگویی مسئولان را به دنبال خواهد داشت و از توسعه نامتوازن جلوگیری می‌کند.

در این مراسم، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به سوال‌های فعالان محیط‌زیستی پاسخ گفت و پایان نیز تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین حفاظت محیط زیست و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به امضای مدیران این دو دستگاه رسید.

گفتنی است، آموزش همگانی، اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی؛ اعم از دولتی، غیردولتی و آحاد جامعه، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آن‌ها و ایجاد و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط‌زیست؛ از کارکرد‌های خانه‌های محیط‌زیست خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.