سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی فعالان مهدوی در شیراز

در آستانه فرا رسیدن دهه مهدویت، گردهمایی فعالان مهدوی استان فارس همراه با تجلیل از تعدادی از مهدی‌یاوران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حدائق در گردهمایی فعالان مهدوی استان فارس، نکاتی را درباره عملکرد این بنیاد بیان کرد و گفت: به منظور آشنایی عموم مردم با مباحث مهدوی، اقدامات مختلفی در سطح اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

او، برگزاری کارگاه بهشت حضور، آماده‌سازی دوره آموزش ضمن خدمت مهدویت ویژه کارمندان آموزش و پرورش از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: باید شبهات مهدویت در سطح اقشار مختلف مردم به بهترین بیان برطرف شود.

حدائق با بیان اینکه برنامه آموزشی مهدویت باید به صورت کارگاهی برگزار شود، گفت: به‌مناسبت نیمه شعبان یکسری اقدامات در باید در سطح استان فارس و شیراز انجام شود که نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف است.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود (عج) فارس گفت: در نیمه شعبان مراسم جشن و آذین‌بندی، احیا، شب شعبان، کاروان شادی، به صورت جدی دنبال شود که در این خصوص در مسجد وکیل سه شب مراسم جشن و در حرم مطهر احمدی و محمدی برگزار خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه نجات بشریت با ظهور مهدی موعود (عج) است، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های دهه مهدویت شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس نیز در پیام ضبط شده‌ای به این مراسم گفت: وظایف ما در بیان مسئله مهدویت خصوصاً در این سال‌هاست که ۳۰۰ هزار شهید در این راه داده‌ایم، بسیار سنگین است.

او با بیان اینکه گام دوم انقلاب در جهت ظهور منجی عالم بشریت است، افزود: همان‌طور که امام راحل فرمودند این انقلاب ما جهت رفاه نیست برای مقدمه ظهور است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه برنامه‌ریزی بنیاد مهدویت جهت آمادگی برای ظهور است که باید مشخص شود برای زمینه‌سازی ظهور حضرت چه خدماتی می‌توان انجام داد تا بتوانیم جزو سربازان ایشان باشیم، گفت: باید جهانیان را به ظهور علاقه‌مند کنیم به طوری که نام حضرت بر سر زبان‌ها افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمت به امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) توفیق می‌خواهد، گفت: امام سجاد (ع) فرمودند کسی که در دوران غیبت به ولایت ما پایبند باشد، ثواب هزار شهید دارد.

او با تأکید بر اینکه در مسیر مهدویت باید ثابت قدم بوده و دیگران را همراه خود کنیم، گفت: اساس اسلام ۵ اصل نماز، زکات، روزه، حج و ولایت اهل بیت (ع) است که در ۴ اصل اول تبصره دارد، اما اصل ولایت هیچ تبصره‌ای نداشته و واجب است.

در این همایش دبیران بنیاد مهدویت شهرستان‌های استان فارس و دستگاه‌های مختلف به تشریح گزارش فعالیت‌های انجام شده خود در این عرصه پرداختند و سپس از تعدادی از فعالان مهدوی تجلیل به عمل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.