سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۹۶۰ دانش آموز استثنایی کردستان در طرح سودای بندگی

۹۶۰ دانش آموز دوره ابتدایی استثنایی کردستان در طرح معنوی سودای بندگی به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان، ضمن مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و نمایان سازی جلوه‌ی تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیاز‌های ویژه استان برگزار شد.

طالب محمدی گفت: در طرح «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود و به همین منظور ۹۶۰ دانش آموز دوره ابتدایی استثنایی استان در این طرح شرکت کردند.

او ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

او گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت ها، استعدادها، نیاز‌ها و خواسته‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

گفتنی است؛ اجرای این طرح از اول آبان ماه آغاز و تا اواخر بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.