قدرتی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ابراز کرد: طبق دستورالعملهای ملی استانداران یکبار و فرمانداران ۲ بار در هر فصل سال باید در سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) حاضر و پاسخگوی مشکلات شهروندان باشند که در استان سمنان استاندار و فرمانداران طبق برنامه در سامانه پاسخگویی سامد حاضر میشوند.
وی ادامه داد: ۴۰ مدیر دستگاه اجرایی در طول هر فصل سال باید در سامانه سامد برای ارتباطگیری با مردم و بررسی و پیگیری مشکلاتشان در مرکز ارتباط مردمی حضور یابند و در استان سمنان نیز رویه به همین شکل است.
وی تاکید کرد: پاسخگویی سریع و بیواسطه به مردم و تلاش برای کارآمدی بیشتر، همواره مورد تاکید دولتمردان است و سامانه سامد در دولت سیزدهم درگاهی است که پیشبرد امور به نفع اقشار جامعه و از سوی دیگر اثربخشی و کارآمدی بیشتر نظام خدمترسانی را دنبال میکند.
قدرتی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد) شبکهای است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شمارهگیری تلفن ۱۱۱، مشکلات و خواستههای خود را با مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری، نتیجه مطالبات خود را پیگیری میکنند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان تصریح کرد: سه تا چهار کاربر در طول روز برای پاسخگویی و ثبت مشکلات مردمی در سامانه سامد استان سمنان حضور دارند.