سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال از عید نوروز در شهر اراک

ستاد استقبال از بهار در شهر اراک تشکیل شده است.

بیاتیان، معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: همه ساله در شهرداری اراک ستادی در قالب ستاد استقبال از بهار تشکیل می‌شود و امسال نیز با توجه به شرایط پسا کرونا بعد از ۲ سال این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

بیاتیان افزود: ستاد استقبال از بهار امسال تحت عنوان"بهار در بهار" دیماه در شهرداری اراک تشکیل و ۶ کمیته شکل گرفت تا بتوان چهره شهر را بعد از ایام زمستان جهت پذیرایی مردم و مسافران آماده کرد.

او اهم برنامه‌ها را در حوزه فضای سبز عنوان و اضافه کرد: توسعه فضای سبز و آمادگی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، درخت کاری و... در این حوزه مدنظر است همچنین سرویس‌های بهداشتی، خط کشی معابر شهری و مباحث ترافیکی، رنگ آمیزی جداول شهری، نصی آلمان‌های نوروزی و... از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک در خصوص تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا محل‌های اسکان از سوی ستاد تسهیلات سفر در چند نقطه از شهر پیش بینی شده همچنین در تلاش هستیم موکب دانشگاه پیام نور که در اربعین استفاده شد؛ در این ایام هم مجدد برپا شود و شرایطی ایجاد شود تا مسافرینی که روزه نیستند مشکلی برای سایر مردم ایجاد نکنند.

او ادامه داد: میدان حضرت امام و امام حسین نیز تا حد ممکن ساماندهی خواهند شد تا بخش عمده‌ای بتواند روان‌سازی ترافیک نیز داشته باشد.

عین القضاتی، رئیس شورای شهر اراک هم گفت: فرارسیدن نوروز برای شورای شهر از ۲ بعد حائز اهمیت است که در بعد اول باید شرایطی برای همشهریان تحت عنوان ستاد استقبال از بهار ایجاد شود که هرساله با تغییر در فضای عمومی شهر و ایجاد المان‌ها به استقبال بهار می‌رویم.

عین القضاتی با اشاره به اینکه شهر اراک در مسیر تردد شمال به جنوب قرار دارد و میزبان مسافران نوروزی است افزود: امسال باید خدمات ویژه‌ای برای مسافران ارائه شود چراکه ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد که ابتدا باید اقامت گاه‌های ویژه‌ای دایر و خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران فراهم شود.

او تصریح کرد: پیشنهاد شورای شهر به شهرداری حداقل ۴ پارک و محله برای اسکان مسافران است، و ورودی شهر نیز یه عنوان ستاد استقبال نوروزی مسافران مهیا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.