سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آمار مهاجران غرق شده در سواحل ایتالیا به ۴۰ تن

گارد ساحلی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد به دنبال غرق شدن قایق مهاجران در جنوب ایتالیا، دستکم ۴۰ مهاجر از جمله یک نوزاد کشته شدند.

گارد ساحلی ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « امروز، یکشنبه به دنبال غرق شدن قایق مهاجران در جنوب ایتالیا، دستکم ۴۰ مهاجر از جمله یک نوزاد کشته شدند. در حال حاضر ۸۰ مهاجر نجات پیدا کرده اند.». به گفته فرماندار منطقه، ده‌ها جسد از جمله اجساد کودکان بر روی آب شناور بودند. عده زیادی هم ناپدید شده اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته ماموران گارد ساحلی حدود ۱۲۰ نفر سوار بر این قایق بودند. قایق در چند متری ساحل به صخره‌های سنگی برخورد کرد و غرق شد. آتش نشانان تعداد سرنشینان قایق را ۲۰۰ نفر اعلام کرده اند.

در عکس‌هایی که پلیس منتشر کرده است، تکه‌های قایق در ساحل پراکنده هستند. نجات یافتگان منتظر بودند که به محلی امن منتقل شوند.

موقعیت جغرافیایی ایتالیا طوری است که این کشور را به مقصد متقاضیان پناهندگی که از آفریقای شمالی به اروپا می‌آیند، تبدیل کرده است. رم از مدت‌ها پیش از تعداد زیاد مهاجران ورودی گلایه می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت کشور ایتالیا، نزدیک به ۱۴.۰۰۰ مهاجر از ابتدای امسال به ایتالیا آمده اند. در حالیکه تعداد مهاجران ورودی طی همین مدت در سال گذشته فقط ۵۲۰۰ نفر بوده است. در سال ۲۰۲۱ نیز ۴۲۰۰ مهاجر پا به خاک ایتالیا گذاشته بودند.

ایتالیا کمک به نجات مهاجران در دریا را جرم می‌داند و مسئولان نیروی دریایی این کشور را تشویق می‌کند که مانع نجات مهاجران به دست گارد ساحلی شود تا جایی که مقامات نیروی دریایی به نجات ندادن مهاجران در دریا متهم شده اند و این متاسفانه بخشی از یک روند نگران کننده از جرم انگاری فعالیت‌های امداد و نجات جان انسان‌های آسیب پذیر و همچنین دشوار کردن مسیر رسیدن به اروپا و افزایش احتمال مردن مهاجران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
غواص میفرستن غرقشون میکنن