سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ هزار ون جایگزین خطوط کم مسافر می‌شوند

شهردار تهران گفت:در حال حاضر ۶ هزار ون داریم که ۲ هزار ون فعال هستند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه دولت کنونی تنها دولتی است که تمام حق و حقوق شهرداری را پرداخت کرده است، گفت: امسال میزان اعتبار دریافتی از سرفصل‌های دولت بی نظیر است و در هیچ سالی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه این یارانه در مطالبات آمده و در تهاتر با دولت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت تمام تعهدات خود نسبت به ما را قبول کرده که توسط دولت‌های قبلی قبول نشده بود؛ در عوارض، جرایم خودرو، گمرک، قدرالسهم دولت به صورت شفاف پرداخت می‌شود و برای ما مایه مباهات است که دولت تصمیم گرفت و اقدام لازم را انجام داد؛ به طوریکه دولت هزار میلیارد تومان یارانه بلیت مترو را متقبل شده است.

شهردار تهران تأکید کرد: یارانه بلیت ون به لایحه بودجه اضافه شود چراکه ۲۵ هزار ون جایگزین خطوط کم مسافر و خطوط ثابت تاکسی می‌شوند؛ لذا به صرفه است که ون را به صورت یک الگوی حمل و نقلی جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قیمت هر ون ۸۰۰ میلیون تومان است، یادآور شد: ون ها ۱۴ صندلی دارد و ما به ازای هر صندلی، دو پنجم تا یک سوم قیمت اتوبوس لحاظ می‌شود لذا به صرفه است که ون جایگزین شود.

زاکانی افزود: ۳۴ درصد اتوبوسرانی ۷۰ درصد مسافران را حمل می‌کنند و ۶۶ درصد خطوط ۳۰ درصد مسافران را جابجا می‌کنند. ون ها سی ان جی و ال پی جی سوز هستند که به کنترل آلایندگی کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای ون اختصاص داده شده بود، تصریح کرد: با چنین اقدامی، تحول خوبی در توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران گفت: اگر مصوبه دولت منوط به تصویب در مجلس شود ممکن است با یک سال وقفه مواجه شویم؛ به صرفه و صلاح شهر است که شهرداری امسال، خود این هزینه را متقبل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار ون داریم که ۲ هزار ون فعال هستند، یادآور شد: تا پایان برنامه چهارم توسعه مکلف به واردات ۲۵ هزار دستگاه ون شده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.