سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوجه‌ریزی بیش از یک میلیون قطعه در مرغداری‌های مهاباد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: یک میلیون و ۳۹۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان طی ۲ ماه انجام شد تا تولیدات حاصل آن در آستانه سال جدید به بازار عرضه شود.

رسول سعیدیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: این تعداد جوجه ریزی در سطح این شهرستان در ۴۱ واحد مرغداری انجام شده و اکنون بیش از ۸۵۳ هزار قطعه جوجه در سالن‌های تولیدی این شهرستان باقی مانده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۸۹ هزار قطعه مرغ ۱۲ واحد تولیدی در انتظار کشتار قرار دارند و روزانه نیز با توجه به نیاز بازار جوجه‌ها کشتار و در شهر توزیع می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با برنامه ریزی انجام شده و با توجه ظرفیت واحد‌های مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود ونگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه سال و تعطیلات نورزوی نیز نخواهیم داشت.

سعیدیان یادآور شد: سال گذشته نیز هفت میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی مهاباد انجام گرفت که از این میزان بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه طی سه ماهه آخر سال بود.

مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.