سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحاق يك شناور لايروب به ناوگان هرمزگان

با الحاق بزرگترین شناور لایروب کاترساکشن به ناوگان عملياتي هرمزگان، عملیات لایروبی در بندر شهيد رجايي و ديگر بنادر اين استان سرعت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ اله مراد عفیفی پور معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور جهت سرعت بخشیدن به اتمام طرح توسعه بندر شهید رجایی خریداری شده است.

وي با اشاره به قابلیت های این شناور افزود: این شناور با طول 103 متر، 18 متر عرض و 48 متر آبخور می‌تواند در هر ساعت 3 هزار و 500 متر مکعب لایروبی را انجام و به فاصله هشت کیلومتر از محل لایروبی تخلیه کند.

عفيفي پور با بیان اینکه شش میلیون متر مکعب از لایروبی مکان مورد نظر در طرح توسعه باقی مانده است، گفت: با ملحق شدن این شناور، عمليات لایربی در بندر شهیدرجایی تا چهار ماه آینده به پایان برسد.

وي اضافه کرد: تاکنون یک میلیون متر مکعب از محدوده طرح توسعه بندر شهید رجایی در داخل حوضچه لایروبی شده است.

به گفته معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور علیرغم تحریم های غرب از شرکت های خارجی خریداری شده و با استقرار در بندر شهید رجایی، عملیات لایروبی را آغاز کرده است.

عفیفی پور گفت: این لایروب 7 هزار و 300 اسب بخار قدرت لایروبی دارد و قادر است تا عمق 27 متری دریا را لایروبی کند.

وی ادامه داد: کاترساکشن با این توانایی می‌تواند به راحتی عمق مورد نیاز( 16.5 متر) در حوضچه های بندر شهيد رجايي را تامین کند.
 

معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:با اتمام لایروبی و طرح توسعه، کشتی‌هایی با ظرفیت 14 هزار TEU در این بندر پهلو بگیرند.

عفیفی‌پور در پایان نیز گفت: با ورود این کشتی لایروب در بندر شهید رجایی، علاوه بر تسریع کار، تعداد 28 نفر اشتغالزایی را بطور مستقیم ایجاد کرده است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.