سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان رتبه برتر کانون‌های تخصصی کتاب وکتابخوانی رضوی را کسب کرد

در مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری مدیران کانون‌های تخصصی کتاب و کتاب خوانی رضوی کشور،کرمان برای سومین بار متوالی رتبه نخست را کسب کرد.

سومین گردهمایی سراسری مدیران کانون‌های خادمیاری کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی طی ۲ روز به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

این گردهمایی که باهدف همفکری، هم اندیشی، هم افزایی و انسجام و انتقال تجربیات مدیران کانون‌های خدمت کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با بررسی گزارش وضعیت موجود کانون‌های خدمت کتاب و کتابخوانی در سه محور بررسی ظرفیت‌ها و تامین منابع پایدار، ارائه محتوای مناسب با اهداف کانون و نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین آسیب شناسی مشکلات پیش رو و ارائه راهکار‌های کاربردی، همه مدیران جهت رسیدن به وضعیت مطلوب نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

کانون‌های خدمت استانی هم پیمان شدند در راستای ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیتی و محروم زدایی در حوزه‌های فرهنگ مکتوب و توسعه منابع دیجیتال و الکترونیک بهمراه سایر کانون‌های خدمت اقدامات خود را به کیفیت هرچه تمام‌تر ادامه دهند.

نظر به اهمیت محتوای منابع اطلاعاتی اثرگذار که پاسخگوی نیاز‌ها و اقتضاعات  جامعه میباشد، با ناشرین ارزشی و خدمت گذار تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد منابع به روز اثربخش مطابق نیاز‌های اطلاعاتی و ذائقه مخاطبین و متناسب با اهداف پیش رو تامین شود.

همچنین باتوجه به اهمیت ویژه نیروی انسانی در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین و ضرورت آموزش و مهارت افزایی و ارتقای اطلاعات خادمیاران بعنوان سربازان خط مقدم مطرح شد.

در مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری مدیران کانون‌های تخصصی کتاب و کتاب خوانی رضوی کشور، استان کرمان برای سومین بار متوالی رتبه نخست را کسب کرد.

کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی رضوی استان کرمان در حالی رتبه برتر را در این زمینه ازآن خود کرده است که همه ۲۳ شهرستان و مناطق چهارگانه شهر کرمان در این عرصه رابطین فعال دارند و ۱۴۰ خادمیار رضوی در اجرای طرح‌های مختلف مجازی و حضوری همچون نشست‌های کتاب خوانی، مسابقات کتاب خوانی، نشست با نویسنده ها، معرفی کتب و شخصیت‌ها به خصوص شخصیت ارزشمند امام رضا علیه السلام، ارائه کتاب و بسته‌های فرهنگی بهمراه بسته‌های ارزاق معیشتی به نیازمندان، فعالیت‌های گسترده مجازی در راستای معرفی و نشر حکمت‌های نهج البلاغه، برگزاری کارگاه‌های لایو کتاب محور برای مخاطبین، تجهیز و ساماندهی کتابخانه‌های مساجد و روستا‌ها و مناطق کم برخوردار و سایر فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در جهت ترویج فرهنگ رضوی مشارکت حداکثری در این کانون داشته اند.

در این رتبه بندی استان‌های تهران، یزد و چهارمحال و بختیاری به ترتیب مقام دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

در این مراسم از سه خادمیار فعال عرصه کتاب و کتابخوانی استان کرمان با اهدای جوائز متبرک رضوی تقدیر شد.

گفتنی است، این دوره گردهمایی مدیران کانون‌های خدمت کتاب و کتابخوانی سوم و چهارم اسفند ماه باحضور سیدعباس مرجانی، مدیر فعالیت‌های داوطلبانه و خادمیاری سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی و اساتید و اهل فن بحث‌های مربوط به کتاب در سالن اجتماعات باستانی پاریزی کتابخانه ملی شهر کرمان برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.