سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش دو سانتیمتری برف در مشهد مقدس

با ورود سامانه بارشی جدید به مشهد مقدس از ابتدای صبح امروز شنبه ۶ اسفند در حال حاضر بیش از دو سانتیمتر برف در این شهر بارید.

 زهرا اهنگرزاده کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا بعد از ظهر امروز بارش پراکنده برف در استان به ویژه مشهد مقدس ادامه خواهد داشت اما انتظار می‌رود تا فردا صبح شاهد خروج سیستم بارشی از خراسان رضوی باشیم.

او  افزود:امشب و فردا صبح به طور گسترده‌ای خصوصا در محورهای سردسیر و کوهستانی شاهد تشکیل مه و کاهش دید خواهیم بود.

 کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: فردا در طول روز جوی به نسبت پایدار را در سطح استان خواهیم داشت. بعد از ظهر فردا و روز دوشنبه، هشتم اسفند، مجددا برای جنوب، غرب و دامنه‌های بینالود افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود و وقوع برف و رگبار باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده بیان کرد: روند کاهشی دما تا صبح فردا در استان ادامه خواهد داشت و فردا ظهر نسبت به امروز افزایش محسوس دمای هوا اتفاق خواهد افتاد. این هوا تا چند روز در استان ماندگار خواهد بود و دما مخصوصا در شمال، مرکز و شرق استان تا حدود ۱۰ درجه نسبت به امروز افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: در مشهد نیز از بعد از ظهر کاهش ابرناکی روی داده و احتمال وقوع مه در شب می‌رود. فردا و پس‌فردا ابرناکی در مشهد افزایش خواهد یافت و احتمال بارش خفیف در ارتفاعات اطراف مشهد مقدس وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلات با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین نقطه و مه‌ولات با بیشینه دمای ۲۱ درجه به عنوان گرمترین شهر استان ثبت شده است. نوسانات هوای مشهد نیز بین منفی یک و ۱۶ درجه بوده است.

آهنگرزاده اظهار کرد: بیشترین ارتفاع برف از ایستگاه فرودگاه مشهد به میزان ۲ سانتیمتر و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با ۷.۵ میلیمتر بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد نیز از داورزن با ۵۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.