سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ترافل قاچاق در مینودشت

فرمانده انتظامی مینودشت از کشف ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر بای گفت: بدنبال کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری ترافل قاچاق در یک خودرو در سطح شهر مینودشت، موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از خودرو مذکور مقدار یک کیلو و ۶۳۰ گرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی مینودشت گفت: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

قارچ ترافل که در زبان محلی به نام دُنبَلان مشهور است، نوعی قارچ خوراکی بسیار گران‌قیمت و کمیاب است که در بخشی از جنگل‌های هیرکانی استان گلستان به صورت خودرو می‌روید.

قیمت بالای خرید این گونه قارچ و خریداران خارجی موجب برداشت بی رویه و غیر اصولی قارچ ترافل شده است.

قاچاق چیان و دلالان فروش این قارچ‌ها را در مناطق روستایی و به صورت چراغ خاموش از برخی افراد می‌خریدند و سپس از طریق زمینی و همچنین در مقطعی به صورت هوایی از کشور خارج می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان در سال ۹۹ با تهیه مستندی در این باره پرده از این اقدامات برداشت و زوایای مختلف این اقدام که مهمترین آن آسیب فراوان به ریشه درختان هیرکانی بود پخش کرد.

پس از پخش این مستند در ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ و طی نامه معاون حقوقی رییس جمهور وقت برداشت و خروج این نوع قارچ از تمامی مبادی کشور ممنوع اعلام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.