سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۱۶۰ تبعه خارجی غیر مجاز در استان لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۶۴ تبعه از کشورهای دیگر که به صورت غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان بکار گرفته شده بودند شناسایی و از محل کار اخراج شدند.

علی جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به شناسایی و اخراج ۱۶۴ تبعه خارجی غیر مجاز در واحد‌های اقتصادی استان گفت برخی کارفرمایان به واسطه امرار معاش و کار در بنگاه های اقتصادی با حقوق اندک، اتباع غیرمجاز را به صورت غیر قانونی استخدام و فرصت های شغلی استان را به این افراد واگذار می کنند.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین برنامه ها، بازرسی از بنگاه های اقتصادی در این زمینه می باشد که امسال ۱۰ هزار ۳۹ مورد بازرسی از این واحدها انجام شده است .

جهانی نسبت به پیامدهای به کار گرفتن اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای اقتصادی استان هشدار داد و گفت: بر اساس بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد هر کارگر برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی به گشت مشترک بازرسان این اداره کل با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری نیروی انتظامی ۱۰۲ مورد بازرسی در سطح واحدهای اقتصادی استان انجام و منجر به شناسایی ۱۶۴ تبعه خارجی غیر مجاز شد.

وی اظهار کرد : با توجه به وضعیت بیکاری در استان و اشغال این فرصت ها توسط افراد بیگانه غیر مجاز، شناسایی و اخراج آنان از محیط های کاری در دستور کار قرار گرفت و ۹۱ نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحدهای اقتصادی جایگزین شدند.

به گفته جهانی هفت کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.