سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ هزار تنی توزیع نهاده‌های کشاورزی میان کشاورزان خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۲۰ هزار تنی توزیع نهاده و کود‌های شیمیایی میان کشاورزان استان در کشت پاییزه امسال خبر داد.

عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درخصوص آخرین وضعیت کشاورزی در خوزستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و براساس الگو‌های کشت، کشت محصولات پاییزه با موفقیت در نقاط مختلف استان به پایان رسید.

او به کشت ۱۰۰ درصدی محصولات راهبردی و اساسی گندم، جو، کلزا و چغندر قند در استان اشاره کرد و افزود: همچنین بذر مورد نیاز کشاورزان در حوزه‌های مختلف تهیه و توزیع شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه توزیع نهاده‌های کشاورزی و به ویژه کود‌های شیمیایی در مقایسه با پارسال ۲۰ هزار تن افزایش داشت، ادامه داد: سال قبل ۲۵ هزار تن کود فسفاته توزیع شد، این در حالی است که امسال توزیع این محصول به بیش از ۵۱ هزار تن رسید.

آقای سید احمدی به میزان توزیع کود پتاسه در سال ۱۴۰۰ میان کشاورزان خوزستان و افزایش توزیع آن در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن اشاره  کرد و گفت: در مجموع امسال ۵۴ هزار تن و به عبارتی دیگر بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار کیسه کود به کشاورزان تحویل داده شده است.

به گفته او، فرآیند توزیع کود‌های شیمیایی و به ویژه کود اوره به عنوان سرک برای گندم و کود‌های کلرور پتاسیم که همراه با کود اوره به عنوان سرک قابل استفاده است، ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: درحال حاضر و باتوجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه امسال و شرایط مطلوب درجه حرارت، مزارع در وضعیت مناسبی هستند.

آقای سید احمدی به پایش مزارع استان به لحاظ مدیریت عوامل زیان رسان از جمله؛ علف‌های هرز، آفت‌ها و... اشاره کرد و گفت: پایش در مزارع و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود و همه تلاش خود را برای تولید و برداشت محصولات کشاورزی به کار گرفته ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.