سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ دو برابر شدند

دهقانی فیروزآبادی از جهش ۲ برابری دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ و صادرات یک میلیاردی در ماه‌های گذشته خبر داد.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حاشیه همایش و نمایشگاه "مسیر زآینده" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور جریانی به راه افتاده و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا عرضه خودشان، نیاز‌های واقعی صنایع را مرتفع کنند.


او افزود: امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته ۲ برابر و طبق آمار نزدیک به هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان تشکیل شده است.
معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری تصویب کامل قانون جهش تولید را بزرگ‌ترین اتفاق امسال در حوزه دانش بنیان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: در صورت اجرای این قانون به مدت ۱۰ سال و به شکل قدرتمند، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.


دهقانی افزود: تلاش می‌کنیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد حمایت‌های مادی و معنوی دولت از طرح‌هایی باشد که تامین‌کننده یکی ار نیاز‌های واقعی کشور هستند و تلاش می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان به زنجیره ارزش بزرگ وصل شوند.


او در مورد میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: آمار صادرات دانش‌بنیان‌ها نزدیک به یک میلیارد دلار است، اما بخشی از این آمار جزو محصولات شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود که آن را به زودی در اطلسی تهیه و منتشر می‌کنیم.
معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که سال آینده میزان صادرات دانش بنیان‌ها با وجود همه محدودیت‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.