سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور بیش از ۲۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان در جشنواره خوارزمی

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: در جشنواره خوارزمی ۱۶ طرح به هیات داوران ارائه شده است.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی، بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی گفت: پایش و رصد نمودار توسعه علمی، گرایش‌های تحقیقاتی و فراز و نشیب هلی اقبال به زمینه‌های علمی کشور را در چهل سال گذشته ممکن می‌سازد.

او بیان کرد: از ظرفیت‌های قابل بهره برداری حضور بیش از ۲۰۰ دانشمندخارجی و ایرانی مقیم خارج از ۵۰ کشور دنیا است. طرح‌های توسعه ای، نوآوری و فناوری و ابتکار در ۱۸ گروه تخصصی در تمام زمینه‌های علمی و فنی به جزء علوم انسانی در سطح ملی و بین المللی فعالیت می‌کند.

زمانیان ادامه داد: در این دوره ۲۸۱ طرح داخلی و خارجی ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت :کشف و جذب استعداد ها، حمایت از مخترعان، پشتیبانی و حمایت از پژوهشگران جوان از جمله محور‌های این جشنواره است. در بخش دانش پژوهان و فناوران ۳۰۲ طرح با بررسی و ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارسال شده است.

او افزود:جشنواره خوارزمی سنجشی  برای شناسایی طرح‌های نواورانه است و زمینه ارتقای علمی را ایجاد کرده است. فراخوان پذیرش طرح‌ها از فروردین سال جاری شروع و به چهار زبان انگلیسی، آلمانی فرانسوی و اسپانیایی فراخوان و ثبت نام انجام شده است.

زمانیان ادامه داد: پژوهش‌های بنیادی، طرح‌های کاربردی، نوآوری، توسعه‌ای و فناوری از جمله محور‌های این دوره جشنواره بین المللی خوارزمی است.

او  بیان کرد: طراحی و ساخت ماهواره زلزله شناسی آیات انجام شده است و فاز امکان سنحی و تعیین الزامات سیستمی اتمام و مطالعه و طراحی سیستمی تمام شده است.

زمانیان افزود: پژوهش منجر به تولید محصول برای ما مهم است. هم اکنون  ۱۵۰ شرکت فناور در سازمان های پژوهش هلی علمی و صنعتی ایران داریم. در سال جاری ۷۸ هزار مقاله داشته ایم. در بسیاری از شاخه ها در مرز دانش حرکت می کنیم.
او افزود: دانش فنی ماهواره توسط سازمان پژوهش های بومی شده البته ماهواره مصباح نیز توسط همین سازمان تولید شده است.

زمانیان بیان کرد: اولین دستگاه دیالیز توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تولید و دانش آن بومی شده است.دستکاه دیالیز پرتابل در حال طراحی و ساخت است که می تواند همراه مردم در جامعه باشد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.