سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد موقوفات ثبت شده استان تا کنون بیش‌از پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه شامل مسجد، مدرسه، خانه عالم، قبرستان و غسالخانه است.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم  در جلسه ثبت موقوفات استان گفت: ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سالجاری تا کنون با نیت مسجد، حسینیه و خانه عالم در این استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در سالجاری به شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از چهار هزار موقوفه در این استان به مساجد اختصاص دارد گفت: با توجه به نیاز‌های جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه‌بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بیسرپرست و ایتام بیش‌از گذشته گام بردارند.

مومنی تاکید کرد: امروز برا احیا و ترویج و تبیین فرهنگ وقف باید فرهنگ سازی شود و رسانه به عنوان نهادی اثرگذار در کنار دیگر نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی، می‌تواند در ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در زمینه بیان آثار و برکات وقف، هدایت نیت واقف به سمت نیاز‌ها و کمک به رفع محرومیت‌ها در جامعه ضرورتی انکارناپذیر بوده، برای ترویج سنت حسنه وقف می‌طلبد که به روش‌های تبلیغ آن بیشتر توجه شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: واقفان و متولیان وقف سربازان بی توقع و بی منت وقف هستند که در راه احیاء این سنت نبوی تلاش می‌کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.