سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیج امکانات ملی برای کمک رسانی به مردم در بارش‌های اخیر

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های بهمن‌ماه در این استان اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز و رفع مشکلات ناشی از بارش برف و باران اخیر، بسیج امکانات ملی در استان شکل گرفت.

غلامعلی حیدری گفت: از ۲۲ بهمن زمان زیادی نگذشته است و با وجود تبلیغات و هزینه‌های بزرگ دشمن و هجمه علیه مردم و کشور، حماسه بزرگی امسال خلق شد و به عنوان یک فرد جهادی وظیفه و رسالت داریم به مردم بالاترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بارش‌های اخیر یک نعمت الهی است و باید خداوند را در این زمینه شاکر بود و بعد از سال‌ها و چشم انتظاری، دعای مردم مستجاب شد و بارش برف باعث خوشحالی استان شد.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های اخیر اظهار داشت: سدها، بند‌ها و چشمه‌ها و چاه‌های استان به دلیل سال‌های خشکسالی نیازمند یک بارش مطلوب بودند و ظرف کمتر از یک ماه سامانه بارشی خوبی در استان بارش داشت و در برخی از شهرستان‌ها نیز برف به ۲ متر رسیده بود.

به گفته وی، پیش از بارش‌ها، پنج جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و دستگاه‌های آمادگی خود را اعلام کردند و همه مرخصی‌ها لغو شد و امکانات استان نیز به روزرسانی شد.

حیدری یادآور شد: حجم بارش‌ها به گونه‌ای بود که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات استان پاسخگو نبودند و رییس‌جمهور در سفر خود به چین، دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری را در این زمینه پیگیری کرد.

به گفته وی، رییس‌جمهور به معاون اول و وزرا دستورات لازم برای کمک‌رسانی به مردم استان را ابلاغ کرد و در این زمینه بسیج امکانات ملی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان انجام شد.

وی تصریح کرد: پس از دستور رییس‌جمهور، روز پنجشنبه وزیر کشور نیز به صورت زمینی وارد استان شد به صورت میدانی پیگیر امدادرسانی به مردم شد و از هفت استان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهداری وارد چهارمحال و بختیاری شد.

حیدری اظهار داشت:در بحران‌های این‌گونه، به طور معمول ممکن است آب و برق و تلفن قطع شود که خوشبختانه قطعی این موارد در استان وجود نداشت و اگر موردی نیز بود به سرعت این کمبود‌ها رفع می‌شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد:در میدان عمل نیز یک همدلی و اتحاد بین مردم و مسوولان و نیرو‌های جهادی برای رفع این مشکلات شکل گرفت و از نقاط کشور گروه‌های جهادی برای برف‌روبی خانه نیازمندان راهی استان شدند.

به گفته وی، در این بحران ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و سنگین در استان به خدمت گرفته شد.

وی گفت: گروه‌های راهداری، جهادی و امدادی در بحران اخیر، جان ۶۰ نفر را نجات دادند به گونه‌ای که در گردنه گُوشنگِلی که شاهراه ترانزیتی است پنج هزار خودرو در برف گرفتار شدند که با کمک نیرو‌های مختلف این خودرو‌ها هدایت شدند و حادثه‌ای رخ نداد.

حیدری به این نکته اشاره کرد که بالگرد‌ها نیز از سوی هوانیرو و وزارت نیرو و هلال احمر در استان حضور یافت و ادامه داد: در این بحران نیز اقلام زیستی در روستا‌های گرفتار در برف توزیع شد.

به گفته وی، در این بحران برخی از راهداران حتی تا یک هفته خانه نرفتند و برف چنان سنگین بود که برخی از خودرو‌های راهداری در گردنه‌ها دچار بهمن شده بودند.

حیدری یادآور شد: با حضور غیرتمند مردم و دستگاه‌های اجرایی این بحران بدون حادثه خاصی در استان پشت سرگذاشته شد و از صبر و متانت مردم باید قدردانی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیشتر جاده‌های استان بازگشایی شد و برای منطقه موگویی که در سال‌های گذشته نیز با کمترین برف مسدود می‌شد، با استاندار لرستان برای بازگشایی از سمت الیگودرز رایزنی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.