سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابسامانی در هسته‌ی مرکزی سنندج / بی خیالی شهرداری یا عدم نظارت راهنمایی و رانندگی؟

این روزها ترافیک و نا بسامانی وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر سنندج بویژه مسیرهای منتهی به مرکز شهر، مردم و رانندگان را کلافه کرده است.

ترافیک در سنندج به یک کلاف سردرگم و گره کوری تبدیل شده است که هر روز بیشتر می شود و انگار همت هیچ مسئولی نمی تواند آن را اصلاح کند.

در چند سال اخیر که موضوع ترافیک در مرکز استان کردستان به یک کلاف سردرگم تبدیل شده، همه اقدامات شهرداری، پلیس و... در این رابطه تاکنون نتیجه لازم نداشته است.

حجم ترافیکی شهر سنندج هنگام ظهر و غروب در هسته‌ی مرکزی شهر  به خصوص در میدان آزادی وضعیت اسفناکی را از شهر نشان می‌دهد.

و حالا ، علاوه بر ترافیک سنگین ، نبود تاکسی در ساعات اوج ترافیک این معضل را دو چندان کرده و مردمی که به خاطر شلوغی ایستگاه تاکسی و نبود وسیله ای برای رفتن، تا وسط خیابان آمده تا شاید یک ماشین جلوی پای آنها توقف کند، آنان گاهی مجبورند حتی تا یک ساعت منتظر تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی باشند.

عدم  توجه بر نظارت خدمات دهی تاکسی ها و فرهنگ سازی مردم، باعث شده جلوه ی بسیار زشتی به شهر بخشیده شود که خود مردم از این ناراحت اند.

این موضوع تا حدی باعث سردرگمی مردم شده که نظم و ترتیبی هسته مرکزی در این ساعات به اوج می‌رسد و عملا میدان آزادی سنندج قفل می‌شود.

 راهنمایی و رانندگی و شهرداری نیز که متولی این امر و ساماندهی شهر هستند انگار در خواب هستند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

شهرداری که به جای یافتن راه چاره باشد، بعد از شیوع کرونا ایستگاه اتوبوس واحد در مرکز شهر را جابه جا کرده و در نقطه ای که تاکسی ها مشغول سرویس دهی اند ، مستقر کرده، این موضوع نیز به بار ترافیکی هسته مرکزی شهر اضافه کرده و هیچگونه نظارتی بر عملکرد تاکسی ها و ... وجود ندارد.

برچسب ها: ترافیک ، سنندج ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.