سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور جواز برای یک هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری برای یک هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی جواز تاسیس در سطح استان صادر شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه در صورت بهره برداری از هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی پیش بینی اشتغالزایی ۳۰ هزار و ۷۹۳ نفر شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری لازم برای بهره برداری از این طرح ها، ۶۸۷ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: انتظار می‌رود با اجرایی کردن این طرح‌های صنعتی در حوزه اشتغال استان شاهد رونق و توسعه همه جانبه باشیم.

او افزود: مهمترین طرح‌های صنعتی که مد نظر است شامل ورق اسلب فولادی در قروه، آهن اسفنجی در بیجار، آهن اسفنجی در سقز و گنله آهن صبا نوردر بیجار است.

خلیقی ادامه داد: همچنین گندله فولاد کاوان، فروسیلیکو منگنزو برسم لعل در قروه و اسلب سرامیکی کاشی کسری در دهگلان از دیگر طرح‌های صنعتی استان است.

او همچنین به شمش طلای کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با سرمایه گذاری شستا کلنگ زنی آن شکل گرفته و با آغاز به کار آن بستر اشتغالزایی ۳۵۰ نفر در شهرستان سقز شکل می‌گیرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در حوزه صنعت ۱۰۰۷ واحد صنعتی داریم که موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

خلیقی اظهار کرد: اشتغالزایی اسمی این تعداد واحد صنعتی ۱۹ هزار و ۶۵۰ نفر است و سرمایه گذاری که تا کنون در این واحد‌های تولیدی شکل گرفته است ۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد ریال است.

او افزود: از ۱۰۰۷ واحد صنعتی ۶۴۴ واحد فعال، ۱۶۵ غیر فعال و ۱۹۸ واحد هم به صورت نیمه فعال است.

برچسب ها: طرح صنعتی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.