سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: به هرگونه تحریک علیه نیرو‌های حافظ صلح پاسخ می‌دهیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده هرگونه اقدام اوکراین یا کشور‌های غربی علیه نیرو‌های حافظ صلح در مولداوی با واکنش سریع مسکو مواجه خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه به دولت زلنسکی هشدار داد هرگونه تعرض به نیرو‌های حافظ صلح یا اتباع روسیه در منطقه استقلال یافته مولداوی در ترانس نیستریا به منزله حمله به خاک روسیه تلقی شده و با واکنش سریع مسکو مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد بنا بر گزارش‌های رسیده اوکراین تعداد قابل توجهی نیروی نظامی و ادوات جنگی و توپخانه در مرز مشترک خود با ترانس نیستریا جمع آوری کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده که مسکو از این طریق به آمریکا، کشور‌های عضو ناتو و متحدان اوکراین هشدار می‌دهد تا از هرگونه ماجراجویی در این منطقه پرهیز کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که روسیه از هر راه ممکن به دنبال حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکره است، ولی نباید شک داشت که مسکو به هرگونه تحرکی علیه خاک خود پاسخ صریح و روشن خواهد داد.

مسکو تاکید کرده که مصمم است به هر قیمتی از نیرو‌های نظامی و شهروندان خود در مرز این کشور با منطقه ترانس نیستریا محافظت کند.

پس از اعلام استقلال مولداوی از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، ترانس نیستریا واقع در کرانه شرقی رود دنیستر، با حمایت روسیه به طور یک جانبه استقلال خود را اعلام کرد.

درگیری‌های مسلحانه که پس از اعلام استقلال بین مولداوی و ترانس نیستریا آغاز شده بود در ۲۲ جولای ۱۹۹۲ با آتش‌بس پایان یافت.

گفته می‌شود که روسیه که واحد‌های نظامی خود را با نام "حافظان صلح" در ترانس نیستریا مستقر کرده است، هر ساله میلیون‌ها دلار برای حمایت از این منطقه خرج می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.