سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان شرقی

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدید‌های آلودگی رودخانه ارس و همجواری آن با ۴ استان شمال غرب از تشکیل قرارگاه عملیاتی پدافند پرتوی به مرکزیت آذربایجان شرقی خبر داد.

آقای رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی گفت: دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز به عنوان معین قرارگاه عملیاتی پدافند پرتوی برای رصد، پایش، پیش‌بینی و پیشگیری از تهدید‌های پرتوی عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی رودخانه ارس و تهدید‌های ناشی از آن، گفت: دستگاه‌های استانی با هم افزایی بیشتر و بهتر و با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور باید در شش ماه آینده تمام مشکلات زیستی این رودخانه را حل کنند.

وی با اشاره به طراحی چندلایه  ای و ترکیبی دشمن در جنگ رسانه‌ای، تصریح کرد: همه ما مکلف هستیم ابعاد علمی این جنگ را که مصادیق آن تحلیل مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، یاس آفرینی در بین جوانان، ایران هرسی، عملیات روانی و حمایت از نافرمانی‌های مدنی، ترویج و الگوسازی سبک زندگی غربی، ایجاد نارضایتی در بین مردم و کاهش آستانه تحمل جامعه است تبیین کنیم.

آقای رحیمی تاکید کرد: خط قرمز پدافند غیرعامل مردم هستند و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی که به مردم مرتبط است هدف اصلی ماست.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از راه اندازی آموزش اضطراری سایبری در استان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی بعد از خراسان رضوی در تبریز و با همکاری دستگاه‌های ذینفع در مصون سازی حملات سایبری برگزار خواهد شد.

آقای رحیمی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاه تبریز در پیشگیری از تهدید‌های زیست محیطی و دیگر آلودگی‌های مرتبط و همچنین اهتمام مدیران استان بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در راستای اهداف پدافند غیر عامل را مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در شرایطی هستیم که با توجه به تهدید‌های دشمن در حوزه‌های مختلف رعایت اصول پدافند غیرعامل یک اصل حیاتی برای کشور است.

آقای تراب محمدی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان تهدید‌های حوزه کاری خود را شناسایی می‌کنند خاطرنشان کرد: ایجاد آمادگی در مقابل تهدید‌های احتمالی یکی از اصول پدافند غیر عامل است که باید مورد اهتمام مدیران استان قرار داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.