سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکلات واحد‌های تولیدی لرستان با پیگیری دستگاه قضا

معاون قضایی دادگستری لرستان گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و موانع تولید در دستگاه قضایی در حال انجام است.

 حسین‌رضا دلفان معاون قضایی دادگستری لرستان در آیین معارفه رئیس دادگستری این شهرستان که در سالن ارشاد برگزار شد با بیان اینکه برخورد شدید و بدون اغماض با سرقت‌های مسلحانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، اظهار داشت: دستگاه قضایی با برهم‌زنندگان نظم و امنیت مردم و کشور به‌شدت برخورد می‌کند.

او با تأکید اینکه یکی از خصوصیات دستگاه قضا مستقل‌بودن آن است که همین ویژگی سبب می‌شود به وظیفه اصلی خود که اجرای عدالت و رفع ظلم است عمل کند، افزود: دستگاه قضا اگر مستقل نباشد نمی‌تواند به هدف غایی خود که اجرای عدالت است دست پیدا کند.

معاون قضایی دادگستری لرستان با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای اینکه بتواند دادرسی عادلانه‌ای داشته باشد باید مستقل عمل کند، عنوان کرد: ۴۰ سامانه برای تسهیلات کار مردم و اجرای عدالت راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به حجم فزاینده پرونده‌ها به دستگاه قضایی بیان کرد: عناوین مجرمانه را باید کاهش و تلاش کنیم و رفع مشکلات مردم از طریق دستگاه‌های شبه‌قضایی و کمیسیون‌ها انجام شود تا پرسنل و قضات دادگستری بتوانند پرونده‌های مهم و اساسی را رسیدگی کنند.

دلفان بر احیای حقوق عامه و مردم به‌عنوان، ولی نعمتان جامعه تأکید کرد و گفت: برخی ادارات به وظایف اصلی خود عمل نمی‌کنند که در این موارد دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید حقوق مردم را پیگیری و ترک فعل مدیران را نیز به‌صورت قانونی پیگیری کند.

معاون قضایی دادگستری لرستان هوشمندسازی دستگاه قضایی، کاهش اطاله دادرسی، رفع موانع تولید و مبارزه با فساد را از اهداف سند بنیادین قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: هوشمندسازی در این نهاد سرعت در رسیدگی و شفاف‌سازی را بیشتر می‌کند.

دلفان با بیان اینکه پاسخگوکردن دستگاه‌هایی مثل شهرداری‌ها و بانک‌ها باید انجام شود تا حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاهش پیدا کند، اظهار داشت: دستگاه قضایی به‌دنبال کاهش اطاله دادرسی است و تلاش می‌شود که احکام در سریع‌ترین زمان ممکن صادر شود که در همین رابطه رتبه اول اطاله دادرسی را کسب کرده‌ایم.

او بیکاری را یکی از معضلات کشور و لرستان دانست و افزود: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و موانع تولید در دستگاه قضایی در حال انجام است؛ ما اجازه ندادیم چرخ تولید کارخانه‌ای که می‌تواند تولید داشته باشد به‌سبب بدهی خاموش شود.

معاون قضایی دادگستری لرستان مبارزه با فساد را یکی از مطالبات مردم برشمرد و عنوان کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان پرچمدار و جلودار مبارزه با این بیماری مسری بوده تلاش شده است با این آسیب و افراد ذینفوذی که از بیرون به دستگاه قضایی فشار می‌آورند برخورد جدی شود.

او به برخورد با تخریب‌گران محیط‌زیست تأکید و بیان کرد: دستگاه قضایی لرستان دارای سلامت بوده و به‌سبب همین موضوع رتبه اول کشور را کسب کرده است.

دلفان مبارزه با مواد مخدر را جزو اصول و اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: برخورد با تیراندازی و افرادی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند بدون هیچ‌گونه اغماضی انجام شود.

کامران هادی‌پور امروز به‌عنوان رئیس دادگستری پلدختر منصوب و معارفه شد. وی از قضات باتجربه با ۲۰ سال سابقه خدمت در دستگاه قضاست که ریاست دادگستری شهرستان دوره چگنی را در کارنامه دارد و پیش از این در واحد تجدیدنظر لرستان مشغول به فعالیت بوده است.

محمد پروانه از آبان ماه امسال و بعد از فوت مرحوم مهدی بیرانوند رئیس دادگستری پلدختر سرپرستی این نهاد را عهده‌دار بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.